måndag 26 december 2011

Ut med julen, in med nyår!

I dag har vi mest slappat som sig bör den 26 december! Mamma och pappa bjöd på middag och sedan stannade vi kvar där hela eftermiddagen och kvällen. Lovas kusin Hilma var också hos mina föräldrar så de båda busungarna lekte och bråkade om vartannat. Inte så mycket bråk i dag dock. Mest sång och dans faktiskt. Björnen sover, är en favorit eftersom båda fick ligga hopkurade på golvet när jag gick runt dem och sjöng. När de båda björnarna vaknade till liv från sitt ide hoppade de upp och jagade mig runt i huset. Hela mammas fruktfat tömdes av de båda "björnarna" och utan att överdriva så åt de sig nog snarare mätta på frukten än maten mamma serverade. Lova har precis somnat, det var något som gjorde att hon inte kom till ro. Nappen hon fick till natten var inte bra nog, täcket var för varmt och byttes till en filt, som blev två filtar och som sedan blev så lite att jag fick lägga täcket över henne igen....och de båda filtarna! Hon har klarat sig utan napp hela dagen så ikväll när hon skulle lägga sig fick hon en. Jag trodde naivt nog att hon skulle somna på studs men tji fick jag!

I morgon känns det som att julen är över för denna gången. Jag skulle kunna plocka bort allt julpynt nu. Jag är av den typen som kastar ut det så snabbt som möjligt! Inte det dom står i fönstren men alla tomtar, pepparkakshus och adventsljustaken på bordet! De sakerna har gjort sitt nu! Jag vill ha tillbaka min minimalistiska stil så fort jag känner att det är ok! Nu inför nyår vill jag bara ha en snygg vit blomma på köksbordet!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, Julen har gjort sitt . Nu ska man planera inför nyårsdukningen, sen den 1:januari då åker stjärnorna, ljusstakar och granen väck och allt är som det gamla vanliga igen, precis som det ska va=)

    SvaraRadera
  2. Nyårsdukningen ja!!! Ska ni ha nyår hos er eller hur blir det? Vi tänkte våldgästa er ;) haha! Kram till dig

    SvaraRadera