onsdag 14 december 2011

Ni skulle ha sett....

Min lilla fina lucia som traskade iväg till dagis i tisdags morse! En förväntansfull vitklädd sessa med krona i håret och rött sidenband i midjan! Hon kunde inte ens äta sin frukost, så uppspelt var hon! När vi närmade oss dagis dörr hade hon ögonen på alla andra morgonpigga lucior som också skulle lussa att hon missade stolpen som dök upp framför henne! Knock!! Och jag hade en mycket ledsen lucia med grus i baken! Det vita linnet var inte vitt längre och Lova var inte lyrisk längre! Bara ledsen! Som tur är gråter denna donnan inte särskilt länge utan var snabbt på banan igen och kunde lussa med sina kompisar på dagis! Efteråt blev det vörtbröd med julskinka och senap som vi åt tillsammans med våra barn!

Bilder kommer när jag landat ytterligare efter helgens bravader! Alla ni fina som skrivit mess och som vill träffas, Anna och Jannika till exempel... Det kommer, jag lovar! Nikolette och Hanna, vi ska ses med barnen.... Det är på tok för länge sedan nu!

Ta hand om er!

5 kommentarer:

  1. tro jag det klart att hon var fin sötnosen väntar på bildbevis //Anna

    SvaraRadera
  2. Hon var säkert den sötaste lilla prinsessa man kan tänka sig/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Lilla raringen då. Det var iaf helt rätt sätt att gå in i en stolpe på. Om några år är det henne de mindre barnen ser upp till.
    :) Vörtbröd med julskinka och senap - bästa lussefikat!

    SvaraRadera
  4. Usch, förlåt, Jag kan inte hålla mig mför skratt då Jag kan se framför mig hur denna lilla söta lucia går in i stolpen. Det Jag mest skrattar åt är nog att det är så slående likt mig själv, att vara så uppe i varv för något som ska bli så makalöst kul och sen bara PANG!

    Tänkte på det, vi kanske skulle ta en utekväll i mellandagarna? Bio och Cats som sist? Det var ju sypermys :) .

    Sköt om dig älskade du!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina kommentarer! Jag lovar att bilder är på gång:)
    Kram till er

    SvaraRadera