onsdag 14 december 2011

Salta tårar på min kind!

I senaste numret av Mama som jag läste ikväll handlade ett av reportagen om Erik som var 13 år när en berusad man rände över honom med bilen och släckte hans liv på ett ögonblick! Samtidigt slog han undan fötterna på Eriks familj och deras liv rasade samman! Jag läser texten igen, försöker föreställa mig.... Tårarna kommer likt ett brev på posten! Cykelhjälmen gjorde ingen nytta, inte heller ljuset på cykeln Erik åkte på. Visst kan man väl lipa över småsaker ibland men nästa gång jag gör det så ska jag skänka både Erik och hans familj en tanke!

På tal om och skänka så skänkte jag i dag 600 kronor till Cancerfonden! Pengar jag tjänat på att hjälpa en släkting att städa lite inför julen! Pengar jag ändå inte hade räknat med men som kom till nytta på bästa tänkbara sätt!

8 kommentarer:

  1. Fy så hemskt! Jag klarar inte läsa sånt för jag föreställer mig M och H försvinna från oss. Jag provade med hasselnöt i stället som du sa och blev skit bra:) jag har fått förtroendet att passa lilla Inez till helgen i en timme! Fatta vad vi ska gosa hon och jag. Korven spydde först vid fyra sen när vi pratat och sen vid sju igen. Nu äntligen verkar han somnat. Vi blir väl hemma och vabbar i morgon för kommer inte kunna sova nu. Har du fått bort alla inkompetenta idioter från bloggen nu?
    Kramkramkram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag gråter alltid när det handlar om familjeöden som detta du skriver om. Tanken på att det kan vara vi eller någon nära nästan gång gör mig sjuk av oro. Jag kan drömma mardrömmar flera nätter i rad...

    Vad fantastiskt bra gjort av dig att skänka den summan! Jag önskar att jag kunde göra detsamma.

    Kram och ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  3. Usch, Jag bölar nästan av att bara läsa din korta version av det hela. Men sen är Jag också en riktig "bölfia", Jag bryter ju ihop totalt till filmen "baskethunden". Trots Jag har sett filmen fyra gånger och vet att den där rackans hunden kommer tillbaka så är det alltid samma visa med massor utav tårar (vilket Jimmy givetvis tycker är dökul).

    600 kronor är en riktigt fin gåva, verkligen jättefint gjort utav dig!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Fina du, hoppas det är lugnt i bloggen nu! Jag blev så ledsen när jag förstod att ni behövde störtning pga något hänt och så tittade nyfikna in och började bråka. Jag kan inte heller förstå varför människor som har något mot dina systrar inte kunde ta det med som utanför din blogg. Kära du Jennie ta hand om lilla Lova och din man och försök gå vidare!
    // Carina

    SvaraRadera
  5. Jag tror sådana här familjeöden påverkar många av oss! Det är fruktansvärt sorgligt! Ja, nu verkar det vara lugnt i bloggen TACK OCH LOV

    Kram på er

    SvaraRadera
  6. Tragiskt för killens familj. Har sett detta på tv en gång med samma familj.
    God jul

    SvaraRadera
  7. Samma här, såg det för några år sedan och blev lika ledsen då:(

    SvaraRadera