fredag 2 december 2011

Tro det eller ej


Kuddar från Moln serien, kudde i randigt och prickigt från H&M, ramar Ikea samt från andra ställen som jag inte minns, nappbox Cult design, tavla "Keep calm and carry on" har min kompis Jannika gjort, hattask från Moln serien, Limefärgad uggla/sparbössa www.innerum.se, tennaskar är dop-presenter, tavlan med vit ram är en dop-tavla med hennes vikt,längd med mera från födseln inskrivet. Den köpte jag på Tant Grön i Göteborg (en mysig leksaksaffär i Haga, Göteborg)

Äntligen efter månader av dåligt samvete för att jag aldrig får tummarna ur att visa Lovas rum för er, mina vänner, så kommer här bilder....till förbannelse. In i allra minsta detalj, för att även ni uppe i Göteborg (som inte kan komma på en spontan fika och kolla in rummet) ska kunna bilda er en bra uppfattning om hur rummet ser ut. Lova har alltså ett nytt rum nu, vårt gamla sovrum...och det blev så mycket bättre. Hon har massor av yta mitt på golvet för att kunna dansa, springa eller bara hoppa;) Vi har därmed ett litet rum där vår säng är ungefär vad som går in...kanske någon hylla och en stol, sedan är det fullt! Men vad gör väl det? Huvudsaken är att Lova får plats till sina prylar och kan röra sig samtidigt.


Stol med prinsesskorna www.lekmer.se, ramar ikea, pulka, www.lekmer.se, dockvagn Brio, docka från Rubens barn, Barapappa från leksaksavdelningen på Maxi Ica Stormarknad, spjälsäng Ikea, sängläder Moln serien, filt från Blingo, rosa dockvagn från Micki Leksaker, sittsäck barbapappa från Ullared, ABC-tavlan är gjord av Jannika! Dagisfotot är satt på låg höjd så att hon kan kolla in kompisarna;)

Jag är helnöjd med rummet men är långt ifrån färdig. Behöver gardiner och julstjärna till hennes fönster. Hade tänkt köpa en svart julstjärna eftersom hennes nya säng (som snart kommer) är i svart. Dessutom är tavelramar och kuddar med mera också svart. Som ni ser har Lova kvar sin spjälis. Det beror nog delvis på att hon inte fått något litet syskon som lagt beslag på den;) Men som sagt, nu är det dags att byta upp sig till stora-flickan-sängen!



Lektält från Brio butiken här i Osby, pallar Ikea, småbord Ikea, dator "Hello Kitty" från Brio butiken här i Osby, BobbyCar www.lekmer.se, piano som drivs med batterier från Ullared

Ibland är det stök och kaos på rummet, som sig bör...och ibland är det ordning och reda...därför väljer jag att visa bilder på både och..... för att ingen av er ska få för er att kommentera något i stil med att
- Men hallå, har du städat järnet nu bara för att du ska fota och lägga ut på bloggen? ;)

För det behöver jag inte, jag vill visa er Lovas rum som det verkligen ser ut!



Ljuslykta Cult design, tänkt till Lovas rum! Taklampan är ett fynd från Ullared, den är som en krona och passar med den kommande sängen och stolen med prinsesskrona!

Detta sista collaget la jag in delvis för att ni skulle få se att rummet är med två snedväggar! Jag vet inte om bilderna ger er något hum om storleken men det är ett stort rum. Väldigt stort för en tvååring, men bra i takt med hennes växande. På nedersta bilden ser ni också två utomhus-bilder av Lova varav det ena är taget i dag (det när hon har på sig rosa ytterkläder). Kolla också in min ljuslykta från Cult design! Den hamnar nog på Lovas rum framöver! Jag vill också skriva att väggen med tre tavlor på Lovas rum är en början till en tavelvägg. Det kommer att bli fler tavlor med tiden! Så det ska inte se ut så.....är tanken!

Jo, förresten det var inga pix att få över bilderna från Iphonen när jag väl fått mat i magen och inte stressade runt som en tok här hemma. Nu ska jag ägna mig helhjärtat år Idol på teve!!!
Nu vill jag ha massor med kommentarer på detta - så sätt igång och skriva!!!

Ha en fin kväll

10 kommentarer:

  1. Lilla Lova har såå fint rum med många fina färger=)
    Kram Moster Johanna

    SvaraRadera
  2. Åååå så fint Lova har fått det. Så mycket coola prylar som jag gärna hade velat ha hos mig. Hemskt kul att få se hur den lilla donnan har det på sitt rum/Kajsa

    SvaraRadera
  3. OLaLa tralla la la jag tackar fbmh!!! Du uppfyller ett löfte;) Vilket pangrum för en två åring och så himla läckert med alla dessa fina saker hon har. Förstår om hon trivs bra på sitt rum. Du har fått dille på moln eller? Det är verkligen fina saker från den serien. Dyra? Vad är det för säng hon ska få? Vad ska du ha spisen som hon skulle få i julklapp? Bra att du visar även den ärliga sidan av rummet för oftast är det inte så uppstädat på barns rum. Du skulle se Malcolms rum nu för tiden. Vi får skyffla oss in typ! När det kommer gäster med kort varsel puttar jag in hans saker under sängen med foten;) Fungerar nästan varje gång. Om det kommer andra barn och de går in på hans rum kommer M efter ett litet tag och frågar om jag sett hans star wars svärd eller hans suddgummin. Då får man spela lite dum och säga "men älskling har du tittat under sängen där du alltid gömmer saker?" ;) På så vis fattar inte det andra barnets förälder att man fusk städat! Grymt tips.

    I kväll har vi ätit hämtad mat. Henke det aset orkade inte laga middag trots att det var hans tur i kväll. Så fick barnen äta halvfabrikat i kväll också:( I morgon julklapps shopping på stan med Henke. M och H ska vara hos Stoffe och hans nya tjej. Hoppas det går bra så de inte ringer efter en halvtimme och säger att vi får avbryta för att hon brutit en nagel eller nåt för hon är fiiiiiin om jag säger så. Fiiiin som porslin! Barnen är livrädda för henne.
    Wish me luck
    kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Jag gillade rummet
    jätte mycket=)
    Så bra med all yta
    så att hon verkligen
    kan studsa runt=)
    Vilken fin cult lykta
    Här hemma händer inte
    mycket. Viran är frisk
    igen och med Inez är
    allt bara bra. Hon äter
    och bajsar=)Viran köpte
    en julklapp åt Inez i
    går, en jumpsuit från
    åhlens barnavd.Hon är
    världens stoltaste
    syster=)Ska skicka
    kort på dom!=)
    Hehehe garvar så gott
    åt Mias inlägg=)
    Ta hand om varandra
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jättefint och mysigt för din lilla flicka. Där har hon garanterat mycket kul
    //Carina

    SvaraRadera
  6. Va roligt att läsa att ni tyckte det var fint!
    Maria, ja, man kan nog säga att jag har haft dille på molnserien, men det är ett tag sedan nu. Jag har slutat handla moln,haha! Nej, det är inte speciellt dyrt att handla ur Gunilla Axéns molnserie! Ja du, var spisen ska stå har jag ingen aning om. Det ska ju inte bara vara spisen utan en hel kökshörna...men, men...det finns ju plats så det ska nog växa fram med tiden! Tack för tipset om städning på barn rum, hahaha;) Du är för rolig!! Hoppas verkligen ni fick handla i lugn och ro på stan i går utan några brutna naglar eller andra mindre trevliga överraskningar;)Fick ni tag på barnens klappar?

    Sandra, Jag skulle bli superglad om jag fick foton på Elvira och Inez tillsammans. Jag har bara på dem separat. Va kul att Elvira handlat en klapp till sin lillasyster:) Måste få se allt sen:) Har du provat kläderna på Inez än? Hoppas det passar, men det borde det göra:)

    Carina, tack!! Ja hon gillar det skarpt:)

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  7. Ja säger som övriga. Det ser riktigt fint och rymligt ut. Mysig och ombonat också. Snacka om att man önskar sig ne större lägenhet när man sr sånt här! Hos oss är ju inte någon mening att göra om liksom.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket fint rum er dotter har! Har hon själv också inrett?

    God andra advent & tack för intressant läsning
    Hälsning Sofie

    SvaraRadera
  9. Tack! Nej...eller jo, visst har hon hjälpt till...men inte på ett så effektivt sätt om jag säger så;)Hon gjorde så gott hon kunde, la någon sak här och där...och rev ner några andra;)

    SvaraRadera
  10. Kiqi, tack!! Förstår vad du menar med att det ej är lönt att göra om. Det går liksom bara att ha det på ett sätt! Tror säkert det kommer en dag när Mama kan ha ett eget rum:) Kram vännen

    SvaraRadera