måndag 9 januari 2012

Det underbara livet

Jag är tillbaka, det är natten till den 9 januari och ett nytt år har börjat! Efter en tids uppehåll med bloggandet och synen av min "förstasida" på bloggen fick jag en ny ide' på titel! Jennies underbara värld har fungerat bra men den tenderar faktiskt att vara aningen, håll i er för här kommer ett påhittat ord, klyschig! Alltså titeln låter too good to be true eller helt enkelt som en klyscha! Vem fan lever i en ständigt underbar värld? I och för sig var inte tanken att förmedla det intrycket, att jag levde i en ständigt underbar värld, då jag skapade bloggen. Meningen var snarare att förmedla eller presentera nästan bara det underbara ur min värld, därav namnet! Ganska snart kom jag på mig själv med att publicera icke så underbara ting också! Ett exempel på det är missnöjet med att vabba då Lova varit sjuk! Hur underbar är världen då? Eller när halva Osbys befolkning stod och tittade på vid en brottsplats som om det var en allmän show och en allmän rättighet? Hur underbart var det? Jag har varit upprörd över länder som inte vill ta sitt ansvar för miljön och svurit åt att de värsta miljöbovarna är de som också bidrar minst. Amelia Adamo har fått sig en känga av mig! Jajemensan, sök i bloggen och du kommer hitta artikeln där jag freakade ur på självaste drottningen av magasin för kvinnor! Hur underbar min värld än må vara så var den inte det då jag retade mig till den milda grad på Adamos syn på dagens småbarnsföräldrar att jag var tvungen att ratta ner en kråka om det här i bloggen! Bloggen där allt enligt rubriken ska vara underbart, då det är ett förtvivlat underbart liv jag lever. Eller?

Nej, vet du vad, det är dags att byta namn på bloggen. Den ska kort och gott heta

I huvudet på Jennie

7 kommentarer:

  1. Ett bra namn! Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Jag har saknat dina inlägg och kommentarer. :)
    Hoppas att du haft en skön jul- och nyårshelg.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mycket bra byte av namn. Förstår hur du tänkt! Välkommen tillbaka hoppas du haft en bra paus/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Trevligt att ha dig tillbaka, bra namn på bloggen. Din blogg följer jag slaviskt för du gör mig aldrig besviken. Nästan alltid har du nya inlägg när man tittar in och du skriver om bra saker som får mig att tänka på mitt liv i din ålder när jag var frisk och hel. I dag sjukpensionär som du vet
    // Carina

    SvaraRadera
  4. Wiihoo du är tillbaka:) Tyckte nya namnet på bloggen är bättre. Hoppas ni har det bra kramkram Mia och två snor (iga) ungar

    SvaraRadera
  5. Hej vännen =)
    Kul att du är tillbaka!
    Lillan har varit på
    sitt sämsta humör
    någonsin och Elvira
    har varit i upplösnings-
    tillstånd=( Har haft nära
    till tårar flera gånger ib
    dag och var ett tag inne
    på att ringa hem Daniel.
    Kram trött och frustrerad

    SvaraRadera
  6. Faan glömde vad
    jag skulle skriva att
    jag gillar namnbytet
    på bloggen=)

    SvaraRadera
  7. Tack för era fina kommentarer! Kul att ni gillade det nya namnet:) Kram i massor!

    SvaraRadera