fredag 20 januari 2012

Det var med blandade känslor...



Helt okej sockor, till och med lite söta!

som jag såg det nya vårmodet komma in till min favoritbutik nummer ett när det gäller barnkläder, Villervalla! Barnkläder som funkar till vardags kanske ska tilläggas. Villervalla finns i Göteborg och det var också där jag upptäckte dem när min gravida mage började ta form hösten 2008. Nu har jag och många med mig sådan tur att de även finns på www.villervalla.se och kan således inspekteras av föräldrar både i Haparanda och i Ystad. Inte illa!
Varenda säsong sedan Lova var nyfödd har jag handlat något ur deras sortiment och flera gånger har jag fallit pladask för deras lekvänliga, färgstarka plagg som har haft både ränder och stjärnprint som sitt kännetecken. När nu vårmodet kom in så var jag inte lika överväldigad tyvärr. Något kommer jag nog att köpa, men någon stor beställning blir det inte denna säsongen!



Den här klänningen är okej som ett dagisplagg med ett par vita eller turkosa tights eller varför inte bara bruna sommarben. Den funkar även till stranden!



Denna gillar jag mer och mer, men Lova är för stor för jumpsuits. Till bebisar - en klar favorit!



A big no no, dessa är skitfula, jag kan inte vänja mig vid ett print som detta. Dessa lär ni inte se på Lova i vår, var så säkra! Printet återkommer på både filtar, bodies och tröjor.

Jag har också sett på hemsidan att ett annat print är på väg in, också det randigt, fast i andra färgställningar. Marint/vitt, turkos/vitt, rött/vit, gult/vitt. Mer stilrent och inte så "blarrigt" som exempelvis tightsen på sista bilden. Nu håller jag mina tummar och tår på att där kommer finnas läckerbitar i den kollektionen, så att mitt köpsug aktiveras;) Sedan undrar jag givetvis hur deras vårjackor kommer att se ut. Lova behöver en vårjacka!

5 kommentarer:

  1. Jag har aldrig tittat på Villervalla, bortsett från att jag läst om det i bloggar eller sett på de andra barnen på förskolan. Dels är det mycket pengar att slänga ut på kläder som används så pass kort tid, dels är det väldigt inriktat.
    Trots detta ska jag kanske ta mig en titt i kollektionen. Ditt inlägg provocerar mig att kolla. :) Precis vad man vill med sin blogg.

    SvaraRadera
  2. Nej jag lovar Sandra, deras kläder är inte alls könsbestämda (om det var det du menade med inriktade!?!)Deras kläder är faktiskt väldigt neutrala och passar både kille och tjej:) De har t.e.x inga tryck som Hello Kitty och Star Wars (tack gode gud) Det är flerfärgade ränder och stjärnor. Rosa som färg har jag faktiskt aldrig sett hos Villervalla förrän nu, denna säsongen! Rosa kanske inte är jättekul att sätta på killar, men det funkar ju! Jag tror du kommer upptäcka när du ser deras sida att kläderna är gjorda för att passa både kille och tjej!

    Priserna är nog ganska normala, tror jag! Det är inte så dyrt som Molo, Nova Star, Kick Kid, HTKF och andra sådana barnkläder som finns på Babyshop.se eller liknande sidor, fast kanske snäppet dyrare än H&M och Lindex!

    Va roligt att inlägget inspirerade dig att ta en titt:)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Jag var också tvungen att kika in på Villervalla och jag gillar kläderna väldigt mycket. Färger är fint på barn
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Carina, visst är det fint med färg på barn:)

    SvaraRadera
  5. Gillar Villervalla:) /Kajsa

    SvaraRadera