fredag 27 januari 2012

Frågestund

Utmaningar från bloggande vänner kan man inte få för många av. Här kommer en från Therese som har bloggen www.thepas.se

Om jag deltar? Givetvis!

THREE NAMES YOU GO BY:
1. Jennie
2. Syrran
3. Mamma

THREE SCREEN NAMES YOU HAVE HAD:
1. Mimsy
2. Tess (som kommer från Therese som är ett av mina andranamn)
3. Sara (också ett andranamn)

THREE THINGS YOU LIKE ABOUT YOURSELF:
1. Min förmåga att läsa av situationer, bra på att tolka ansiktsuttryck och är lyhörd
2. Mitt engagemang för andra personer. Om jag på något sätt kan hjälpa en annan människa gör jag det direkt utan att tveka.
3. Har ett bra fotografiskt minne som har hjälpt mig mycket i arbetssituationer/studiesituationer.

THREE THINGS YOU DON’T LIKE ABOUT YOURSELF:
1. Mitt förhållande till sötsaker
2. Min kropp.
3. Min bortappade disciplin som försvann någonstans mellan 2006-2011. Om ni ser den någonstans där ute på vägarna var vänliga och skicka tillbaka den åt mig. Tack!

THREE PARTS OF YOUR HERITAGE:
1. Empati
2. Moral
3. Etiskt tänkande

THREE THINGS THAT SCARE YOU:
1. Allvarliga sjukdomar som inte läkarkåren rår på i alla lägen, som cancer!
2. Människor som puttar ner andra på vägen till tronen, karriärslystna stackare som inte har allmänt folkvett!
3. Förlora mitt barn

THREE OF YOUR EVERYDAY ESSENTIALS:
1. Vitaminer och proteindrink på morgonen
2. Min laptop
3. Min Iphone (tandborsten är en tuff konkurrent till Iphonen)

THREE THINGS YOU ARE WEARING RIGHT NOW:
1. Svarta tights
2. Svart långlinne
3. Brun/svart randig kofta

THREE OF YOUR FAVORITE BANDS (at the moment):
1. Inte
2. En
3. Aning (har aldrig några favoritband i musikväg, utan fastnar för artister och/eller låtar)

THREE OF YOUR FAVORITE SONGS AT PRESENT:
1. Someone like you - Adele
2. Roling in the deep - Adele
3. Set fire to the rain - Adele (denna kvinna tröttar aldrig ut mig)


THREE NEW THINGS YOU WANT TO TRY IN THE NEXT 12 MONTHS:
1. Resa till Frankrike med pappa
2. Skaffa mig en ny garderob, eller i alla fall uppdatera den gamla
3. Vandra mer i naturen

THREE THINGS YOU WANT IN A RELATIONSHIP (love is a given):
1. Samma humor
2. Ungefär samma syn på hur ett familjeliv ser ut
3. Respekt för varandra

THREE PHYSICAL THINGS ABOUT THE OPPOSITE SEX (or same) THAT APPEAL TO YOU:
1. Muskler på de rätta ställena
2. Breda axlar, ett måste!
3. Ögon som får mig att trilla av pinnen!

THREE THINGS YOU JUST CAN’T DO:
1. Stressa när det handlar om negativ stress
2. Må bra efter en sömnlös natt
3. Leva utan min familj

THREE OF YOUR FAVORITE HOBBIES:
1. Läsa böcker och tidningar
2. Inredning
3. Barnkläder

THREE THINGS YOU WANT TO DO REALLY BADLY RIGHT NOW:
1. Gråta (av all fin musik som just nu spelas på min Iphone)
2. Ringa min bror och förklara en sak, men klockan är för mycket!
3. Läsa bloggar (vilket är omöjligt då denna lista tar lite tid att färdigställa)

THREE CAREERS YOU’RE CONSIDERING:
1. Sälja barnkläder (vilket är lite på g, tror jag)
2. Inredare
3. Hudteraupet

THREE PLACES YOU WANT TO GO ON VACATION:
1. Grekland (öarna)
2. Wien, Österrike
3. Kuba

THREE KID’S NAMES:
1. Malva (det blir namnet om Lova någon gång får en syster)
2. Ellie (ett namn som hänger kvar sedan jag var gravid med Lova)
3. Henry (som min kompis Marias son heter, en guldlockig och stabil gosse)

THREE THINGS YOU WANT TO DO BEFORE YOU DIE:
1. Vara med Lova tills hon blir vuxen och klarar sig fint i livet
2. Uppleva barnbarn
3. Uppleva en långresa på ett par månader

THREE PEOPLE WHO HAVE TO TAKE THIS QUIZ NOW OR DIE PAINFULLY:
1. Sandra R
2. Janina
3. Jannika

5 kommentarer:

  1. Haha, tack. :) Jag får avsätta en halv dag till denna utmaning.

    En bra utmaning, intressant att läsa dina svar.

    Önskar dig och dottern en fin start på helgen! Kramar

    SvaraRadera
  2. Kul inlägg som jag förstår tog tid att skriva svaren på. Tycker du borde börja sälja barnkläder för du har ett stort intresse för det. Att få jobba med det man är intresserad av gör att man mår bra.
    // Carina

    SvaraRadera
  3. Sandra, ett tips är att kopiera frågorna ur min blogg och klistra in dem i ditt inlägg...sedan svarar du där! Ser fram emot dina svar:) Kram

    Carina, tack! Jo, det blir nog lite försäljning av barnkläder...frågan är för vilket företag...men jag kanske har bestämt mig!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha kul inlägg och jag känner igen dig i varenda svar! Kramkram Mia

    SvaraRadera
  5. Du gör det ja;) Är det bra eller dåligt? Kram

    SvaraRadera