fredag 27 januari 2012

Våfflor till kidsen

I dag klockan 14 lös solen från en klar himmel. Jag vet, eftersom jag fick lov att rulla ner persiennen i köket där jag hade dukat färgglatt med tallrikar, bestick, glas med sugrör, grädde, socker och sylt. Även en bringare med jordgubbssaft fanns på bordet. Taadaa, en "våffelfika" var klar. Då ringde det på dörren och in kom mina fina systrar och deras barn. Genast blev det högljutt och full fart i köket. Hilma och Lova råkade i luven på varandra nästan omgående då Hilma trodde hon kunde sno Lovas fina hund. När konflikten var historia var det dags att hugga in på våfflorna. De fyra som var färdiggräddade åkte ut på faten direkt. Barnen fick först! Nästa våffla gick till syster Josse och sedan fick Johanna sin våffla. Ebba som var hungrig efter skolan fick våffla nummer två och så fick Agnes våffla nummer två. Lova ville inte äta alls, så jag åt upp hennes våffla när jag stod och gräddade till de andra. Efter fikan hamnade hela Lovas rum i vårt vardagsrum,leksakerna bars ner av hurtiga kids. Jag frågade om de kunde tänka sig att leka där uppe, men svaret var nej! Vi systrar snackade kläder och nya kollektioner för barn. Josse gjorde en beställning på webben. Klockan 16 åkte Johanna och Josse till affären för att handla och lämnade samtidigt in ett paket åt mig med stövlar som jag inte ville ha. Ebba och Agnes blev kvar en stund och sedan kom mamma Johanna och hämtade med sig barnen hem.

Ja, det var min eftermiddag det!

5 kommentarer:

  1. Ni träffas ganska ofta du och dina systrar. Roligt men hur håller ni ihop utan att bråka?
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Carina, hemligheten ligger nog mycket i att det aldrig har funnits någon direkt avundsjuka mellan oss...men visst händer det att någon av oss biter ifrån mot den andra eller att en av oss klagar lite inför en syster bakom ryggen på den tredje. Det händer, men det är aldrig något allvarligt:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  3. Ok det förklarar mycket för avundsjuka kan verkligen ta död på vilken relation som helst. Det är bara och säga grattis till er
    // Carina

    SvaraRadera