tisdag 31 januari 2012

Kladdiga små fingrar och pärlsocker i hela köket

Nyss visade jag Lova hur man bakar chokladbollar med pärlsocker. Att blanda ingredienserna var sådär enligt Lova men att rulla smöret till halvstora bollar och sedan rulla dem i pärlsocker var desto roligare. Var det oväntat? Eh nej tror inte det! Det kladdades och rullades och fnittrades! Lite hamnade på golvet och lite i magen. Som tur va blev det mesta till fina bollar som nu ligger i frysen i väntan på att bli uppätna! En ska hon få ikväll för att jag är snäll, men inte mer! Resten spar vi till fika med vänner.

En promenad har vi också hunnit med i eftermiddag! Nu är det Bolibompa tid!

4 kommentarer:

  1. Vad gott! De blir ännu godare när det är små fingrar som varit med och gjort dem. Sonen ratar görandet, han vill inte bli kladdig (hatar att tvätta händerna).

    Trevlig kväll till er två. Kram

    SvaraRadera
  2. Mums! Mina pojkar skulle ha varit med men då hade ni inte haft mycket kvar att frysa in sedan;) De älskar chokladbollar och när vi bakar här äts det på en gång.
    Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Som Du vet är ju chokladbollar min stora passion, så spara tills fredag! ;) Haha!

    SvaraRadera
  4. Sandra, haha Lova är precis tvärtom när det gäller och tvätta händerna! Hon kan komma på helt plötsligt att hon ska klättra upp på pallen i badrummet och tvätta med tvål och vatten! :)

    Mia, vilka buskillar de är, de där M och H! Hur är det med M nu?

    Jannika, hela frysen är full så jag tar med mig till dig på fredag:) hoppas det blir bio på kvällen!!!! Efter det vi ska göra på dagen så krävs minst en boll när vi kommer ut ur byggnaden (skriver inte var vi ska som du märker)

    Kram på er

    SvaraRadera