torsdag 12 januari 2012

Så här ska man tänka enligt Mindfullness...

- Har jag ätit varierat i dag?
- Har jag rört på mig, varit fysiskt aktiv i dag?
- Har jag sovit tillräckligt detta dygnet?
- Har jag träffat folk jag gillar och bryr mig om?
- Har jag fått någon fysisk beröring?

Varje dag ska man ställa sig dessa frågorna och när man kan svara ja på alla frågorna så är man en bra bit på väg mot att må bra och känna lycka, eller som i mitt fall, kanske ha fått bukt med det värsta godissuget:)

Jag har mycket kvar innan jag är där, jag lovar er....

7 kommentarer:

  1. För mig är det snarare

    -har jag fått nån mat i mig i dag?
    -hur många timmar sov jag egentligen i natt?
    -när motionerade jag sist?
    -jag har glömt hur mina vänner ser ut för vi möts bara på fejjan!
    -när hade jag och Henke sex sist? Var det när Korven blev till för fyra år sedan?

    Kramkram din olyckliga vän Mia med ett fördjävligt godissug;)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Mia svarade! :)

    Det där har jag aldrig läst eller fått berättat för mig om mindfullness. Du frågade om det är nytt för mig och jag måste säga att jag kämpat med det i minst tre år, utan att gå kurser eller KBT.
    Jag kan svara ja på allt om fysisk aktivitet är att leka och härja med sina barn.

    SvaraRadera
  3. Oj herregud jag har också långt dit/ Kajsa

    SvaraRadera
  4. Jösses jag skrattar åt Marias inlägg så jag håller på att kissa ner mig! Det är inte lätt att få till allt i livet som småbarnsmamma. Nu när mina är tonåringar har jag mer tid för mig själv men då kom sjukdomen som ett slag i ansiktet. Man gör vad man kan och jag uppfyller verkligen inte alla kraven på mindfullness.
    //Carina

    SvaraRadera
  5. Hahaha Maria, du är bara FÖR rolig;) Du beröring kan vara så mycket mer, en kram från barnen, massage eller kanske en kram från bästa vännen, dvs Sandra:)

    Sandra, oj men då är ju du expert på Mindfullness om du varit igång så länge:) Aldrig läst Titti Holmer då? Hon är psykolog och stark anhängare av Mindfullness:)

    Carina, nej det är ju just det...som småbarnsmamma ska man hinna så mycket...och helst ska man hinna med sig själv också, men ofta hamnar man sist på prio-listan;)

    Kram på er

    SvaraRadera
  6. Jag har varken läst eller hört om Titti Holmer. Vad jag vet. Kan ju faktiskt ha hört något hos den samtalskontakt jag hade. Ska försöka kolla upp lite om den här kvinnan. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  7. Hennes bok heter "Lycka" och finns på Adlibris i alla fall! Kollade deras sida i går och jisses, va många böcker det var som jag ville ha. Kram

    SvaraRadera