torsdag 12 januari 2012

Välgörenhet för tio kronor!



Klart jag ska göra lite "reklam" för ICA i min blogg med tanke på dagens fynd!
Men kolla noga....vad är det som de säljer??



Så himla roligt det är att handla mat när mycket av det man vill ha kostar tio kronor! På ICA verkade det som om de fått solsting i januari och vräkte ut varor för tio kronor. Jag fyllde vagnen till max. Det var färskost (som är bra att dippa morötter i), GB-glass till Lova (två paket för tio) Doves flytande tvål, två påsar morötter, en förpackning Lipton tee, pulverkit för att göra våfflor, och mycket mer. Som om inte det var nog hittade jag två stora påsar bandspagetthi för 15 kronor. Mozzarellaosten som också skulle ha kostat 10 kronor var slut, likaså falukorven. Inte så konstigt egentligen, jag var sent ute! Mitt på dagen hade det tydligen varit köer till förbannelse. I vagnen hamnade också juice, bacon, potatis, leverpastej, en stor påse äpple, och skinka. Två burkar svarta oliver, krossade tomater och majs. Ett kit för Lassagnette. Ja, det var nog det hela. Jag lastade upp varorna på bandet och tänkte att det här blir nog inte så billigt när jag har haft storhetsvansinne, men när kassörskan sa 221 kronor var jag tvungen att fråga om jag hörde rätt. Billigt så det förslår! Tänk om det var så här alltid, vilket nöje det skulle vara att handla...och så skulle man kunna handla till de hemlösa också. Ja, varför inte! En påse mat till de hemlösa då och då. Ingen hade behövt gå hungrig.

6 kommentarer:

  1. Haha, det märks att du inte har Facebook. Den bilden diskuterade vi oss blågula över för ett år sen. :)
    High five till den billiga shoppingen. Jag handlade loss som en tok i grönsaksavdelningen idag. De flesta rotfrukter var billiga och då blir det soppa eller gryta. Skar purjolök till förbannelse så att det doftade lök i hela huset.
    Vilken fin idé, det där med att ge en kasse till de hemlösa. Det känns faktiskt bättre att plocka ihop nödvändigheter än att bara ge en slant som man inte riktigt vet vad den slutar som.
    Clementindoftande kram från södern.

    SvaraRadera
  2. Haha, någonstans har jag också sett denna bild förr men kan inte minnas var! Tycker den är klockren:)Sånt blir man också glad över,om grönsakerna är billiga! Håller med dig att det är bättre att ge en kasse mat än pengar, det kanske är fördomsfullt av mig men det är nog lätt hänt att pengarna annars går till cigg, alkohol eller ännu tyngre stuff, usch:( Det vill jag inte att mina pengar går till!
    Kram tillbaka från ett regnigt och blåsigt norra Skåne

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Skulle precis säga detsamma som Sandra säger, att den bilden har vi tröttnat på för länge sedan ;-) He he... måste ändå vara skönt att vara "lyckligt förskonad" från allt sådant "brus" på facebook, och vet du, ibland när jag bloggar är det bara för DIG och en till som inte har fb, för jag har ju ändå lagt ut det på fb (som Leias story om Borrelia) men så tänker jag på er som inte har fb, er vill jag ju berätta för mer. Så det är en sporre för mig att du inte har fb...
    Gällande bilden har jag svårt att tro att den är verkligen, jag tror faktiskt att den är photoshoppad! För helt dumma i huvudet är ju inte all personal på ica, jag menar NÅGON måste ju kuna läsa... visst?! ;-)
    KRAM!!! (och tack för stöttningen i du vet vad...)

    SvaraRadera
  4. Nej, det stämmer säkert som du säger, att någon mixtrat lite med bilden;)Jo, det är verkligen så, jag är så nöjd i dagsläget med att jag inte har facebook! Det hade nog inte gett mig ett skit...jag älskar att skriva och väljer då hellre en blogg att lägga all den tid jag kan avvara för surf på bloggen;)

    Tack för att du har din blogg kvar och skriver för oss icke-facebookare! Utan din blogg och dina inlägg skulle det bli ofantligt tomt och tråkigt!

    Hoppas ni får en underbar semester nu, kram på hela familjen och en extrakram till Leia

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att kunna fynda mat så och visst skulle man kunnat vara mer givmild mot dom som har det svårt om maten va billigare
    // Carina

    SvaraRadera