lördag 14 januari 2012

Tomteluvan är nerpackad, adventsljusstaken likaså - nu har vi också dansat ut julen!



Min lilla tomtesessa den 23 december hemma hos sin morfar och mormor!
Nu är julen definitivt över.



I dag tog vi tillfället i akt och åkte till Granada i Lönsboda för att dansa ut julen! Mycket folk hade slutit upp för att göra samma sak. I bilen från Osby fanns jag och Lova, mamma och Lovas båda kusiner Ebba och Agnes. En sista gång skulle vi få träffa tomten för att se om en viss dam (läs Lova) hade förändrat sina känslor för den välmenande rödklädda nissen. Spänningen var olidlig!



Agnes passar på att fika! Alla barn blev bjudna på flera sorters kakor med saft medan vi vuxna betalade en tjuga för kaffet och kakorna. Schysst deal!!



Ebba visar Lova hur det går till när man dansar....breakdance!?!



Lova dansar ut julen och släpar samtidigt sin vita kofta i golvet! Rätt som det är kommer tomten och delar ut en varsin påse Tom & Jerry godis till alla de snälla barnen. Känslorna till tomten hade inte förändrats sedan i julas, om jag säger så, Lova dissar tomten och vänder huvudet mot sin mormors trygga famn. Vi får väl vänta till december för att se om något har förändras mellan Lova och tomten.



Så här fin blev Lova i håret hemma hos syster Josse i går! Nathalie gjorde en söt fläta.

6 kommentarer:

  1. Världens sötaste tomte!!! Va fin hon var i fläta det får hon ha fler gånger tycker jag:)

    Nästa jul går det säkert bättre med tomten
    Kramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en fin dag och vilken söt Lova sen!
    //Carina

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig tomtenissa på översta bilden. Flätan sen då... Bakifrån ser Lova ut att vara mycket äldre än vad hon är. Undrar hur det såg ut framifrån.
    Vad roligt att få dansa ut julen på det sättet. Kakor och godis till barnen, lycka. :)
    (Jag hade för mig att jag skrivit en kommentar redan men det var nog fel. Frågade om Lovas klänning och nu har jag själv sett den på HM. Underbar)
    Hoppas att allt är bra med er!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Maria och Carina, tack!!

    Sandra, ja, jag håller med om att hon ser äldre ut när hon har fläta;) Tyvärr fångade jag henne aldrig framifrån då bakifrån var mer intressant just då;) Jasså du har sett den på H&M, jag trodde den hade utgått ur sortimentet för länge sedan...visst är den fin, den är en riktig party-klänning egentligen! Fin och snygg, bara och sätta ett par svarta strumpbyxor till! Inte så dyr heller, om jag inte minns fel!?! Verkar som att jag får lägga undan den också åt Grodis??;) Kram

    SvaraRadera
  5. Va fin lillan är i luva och fläta! Så jättesöt att man smälter varje gång ett foto kommer ut/ Kajsa

    SvaraRadera