måndag 16 januari 2012

En våg av obehag sköljer över mig!

Min väska är borta! Jag hade den i ena sekunden och i nästa var den borta! Stulen eller bortslarvad, jag vet inte! Jag sitter just nu och använder varje grå cell för att försöka minnas var jag hade i den. En napp, en karta värktabletter, ett brev från min bank, läppsyl, nycklar till mitt hem! Sedan står det stilla. Jag har inte en susning, förmodligen kommer det gå upp för mig efterhand som jag börjar sakna saker. På grund av att jag skulle hämta ett paket på ICA posten, så hade jag tagit ur både Iphonen och plånboken. Att man kan ha en sådan tur ändå, jag menar, hur stora är oddsen? Jag har alltså inte behövt spärra några bankkort, fundera på att skaffa nytt körkort eller gråta över en försvunnen Iphone med foto, kontakter och hemliga sms som sprider sig som en löpeld över byn;)

Nej, Iphone och plånbok finns i tryggt förvar och ni anar inte hur glad jag är för det

4 kommentarer:

  1. Jag håller mina tummar för att någon ärlig person hittat den och lämnat in den. Så att ni slipper byta lås. Jobbigt.

    SvaraRadera
  2. Håller med Sandra! Hoppas det löser sig/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Jisses höll på att sätta kaffet i halsen när jag fick reda på att din bror träffar L J , måste han se genom eländet och inte bara tänka med den mellan benen, är han inte strax efter 30 år nu ? Har han verkligen tänkt slå sig till ro med henne , hon har väl 2 barn med olika pappor som har som gått käpp rätt åt helvete. Menar din bror vill väl ha barn eller ? Hon är ju bara nåt yngre än mig 36/37 eller nåt ? Har hon inte gjort sin kärriär bland Osbys män , lättare för henne att träffa nån utanför Osby och som redan har barn . Tycker ni kan varna er bror innan det är försent ...

    SvaraRadera
  4. Sandra och Kajsa, jag tror aldrig jag får tillbaka väskan trots att min adress fanns på ett blad i den! Jag tror nog att den hittades av någon som tyckte den var fin och behöll den:(

    Anonym, jag tycker du kan ringa upp min bror och varna honom själv eftersom det är DU som varnar! Jag varnar inte! Jag hör en massa rykten om L men känner henne inte! Jag kan ju inte döma henne på förhand, eller hur?
    Du skriver orden "slå sig till ro" och min bror i samma mening. Det vill jag se först innan jag tror på det;) Han är nämligen inte typen som slår sig till ro i första taget. Den som lever får se...

    SvaraRadera