lördag 4 februari 2012

En febrig höna och en lugn lördagskväll



Kan själv, men inte i kväll!

Min höna kom hem i eftermiddags och sedan har vi suttit nära varandra och pussats och kramats. Hon har tittat på Pingu och Lillefinger i min telefon. Jag fick tvätta henne i hela ansiktet då hon hade ketchup högt och lågt över hela sig, snorig näsa som kletat av sig ända upp på kinden. Smuts under naglarna och bångstyrigt hår! En sak är säker - hon har haft kul! Hon berättade att mormor köpt en korv i bröd till henne och att kusinen Agnes hade brottats. Tyvärr kom hon också hem med feber. Feber och förkylning, samt en röst som lät så liten och ynklig. Jag har aldrig hört henne så hes. Jag fick henne att dricka en sugrörsdricka men att servera mat var inte ens lönt. Någon helkväll hos Anna och Patrik blev det inte ikväll, men en hyfsat mysig lördagskväll ändå tycker jag.

Min lilla sjukling somnade i min famn i kväll och jag bar henne i säng. Det har inte hänt på minst två år.

6 kommentarer:

  1. Stackars hönan :( Hon var jättepigg och glad till en början på brottningen, sen blev hon bara jättevarm och trött, hoppas att hon inte får monsterhög feber!
    Pussa henne från mig!

    SvaraRadera
  2. Å nej inte hon också lilla pluttan:(

    Krya på dig Lova. Kramkram Mia från kaskad spyornas förlovade land (vårat hem)

    SvaraRadera
  3. Hon med? :( Så började vår helg i fredags och så har den fortsatt...än så länge. Ganska pigg på dagarna men fram mot eftermiddagen kryper febern på.. :( . Krama henne från William och mig!

    SvaraRadera
  4. Lilla pluttan. Det är många som drar runt på förkylningar nu. Jag hoppas att det går över snart och att ni har en fin dag tillsammans i hemmet.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Krya på dig Lova
    //Carina

    SvaraRadera
  6. Tack för krya på dig hälsningar och kramar:)

    SvaraRadera