fredag 24 februari 2012

En tur till Älmhult av flera anledningar!

I kväll var det dags att fylla frys och kyl så jag åkte till Älmhult. Utöver ICA Maxi blev det en tur inom IKEA. Det är konstigt för jag har alltid ett ärende till IKEA och i dag behövde jag servetter och ett decilitermått. Tanken var att jag och Lova skulle äta på IKEA men vi var där så pass sent att restaurangen hade slutat servera varm mat. Hungriga var vi ändå så då blev det thailändsk mat på en restaurang i närheten av IKEA. Vi beställde en portion fyra små rätter och fick friterad banan med glass till efterrätt. Mätta som få masade vi oss ut ur restaurangen. Hemma öppnade vi ett paket med kläder från H&M och då kunde jag konstatera att deras storlekar för barn känns små. Lova är ingen stor tjej men jag tror att det är H&Ms 104 som gäller till henne nu. Hon var för trött för att prova kläder ikväll vilket var fullt förståerligt så det får vi göra i morgon.

En härlig eftermiddag och kväll, med ett enda störmoment - jag har fått ont i ryggen!

10 kommentarer:

  1. Hej vännen! Var ni vid IKEA runt kl 19? Tyckte att du gick förbi oss vid varuutlämningen men var inte säker så jag hojtade inte :(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gick förbi varuutlämningen vid 19.15-19.30 någongång för jag var på väg mot Thairestaurangen bakom IKEA:) Jag såg några som stod och bar in varor utanför. Var det du då? Hahaha, fy fan va blind man är;) Allt bra annars? Snart dags för kalas för William då!! Kramar och trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ha så nära till IKEA. Jag tycker att vår timme till Malmö är alldeles för lång. Dessutom vill maken absolut INTE dig. Trevligt med thai-mat, det är verkligen gott.
    Hoppas att ryggontet har gått över nu. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det var nog allt vi :)
    Vi köpte en ny soffa :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. För övrigt är allt bra med oss. William laddar för kalas hela helgen :) tyvärr blir det inte mycket till kalas imorgon då många är sjuka. vi blir 6 st istället för 12 :( men inte mycket att göra.
    Allt bra med er då?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sandra, tack, ryggen känns aningen bättre i dag...man börjar bli tant;) Härifrån tar det 15 minuter, kanske 20 max att komma till IKEA...känns ju inte het fel. Dessutom ska ett helt nytt varuhus byggas inom kort.

    Janina, Hahaa, tänk att vi gick om varandra på så nära avstånd;) Hade du en vit mössa? Det var vad jag såg i pereferin typ;)Härligt med ny soffa...är det nu inför kalaset som ni behöver en större kanske;)Tråkigt att så många är sjuka lagom till Williams kals:(
    Vi är helt ok här hemma nu, friska igen:)

    Kram på er båda

    SvaraRadera
  7. Japp det var jag med vita mössan :)
    nja...vår gamla soffa sa upp sig i klädseln så det var nog läge ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hahaha, jag kan inte smälta det här...hur blind får man bli;) Ja, jag läste nu i din blogg vad som hänt med er gamla soffa!! Hoppas ni haft en skön lördagskväll! Kram

    SvaraRadera
  9. Det skulle vara kul att se hela Lovas gaderob. Hon har nog fler kläder än en annan;)Ikea är skoj någon gång då och då och som du skriver så finns det alltid något man behöver. För min del är det värmeljus och nya filtar.
    //Carina

    SvaraRadera
  10. Precis så ni gick om varandra gick jag om en vän på stan för inte så länge sen. Guuuud va vi skrattade åt det sen. Kramkram Mia

    SvaraRadera