fredag 24 februari 2012

Här hemma går vi och skrotar med teven i bakgrunden

Samtidigt som det saluteras för prinsessan Estelle på teve lyser solen till och från utomhus. Jag ringde nyss och bokade tandläkartid till Lova. Eftersom hon är tre år i år så är det dags att välja tandläkare och avklara första besöket. Nåja, första besöket är det inte, hon var hos tandläkaren redan innan första tanden tittat fram. Då var det bara en liten genomgång på hur hennes tänder skulle skötas med mera. Inte några konstigheter! Vi har en mamma-dotter-dag med mycket mys här hemma. Kläder provas. Både jag och Lova har fått nytt. Vi är nöjda med det mesta och när vi ändå är inne på kläder och allt som hör därtill så kan jag berätta att jag hittade små plastgalgar på IKEA i går, i olika glada färger. Jag har letat efter små galgar som passar till Lovas kläder och nu äntligen dök de upp framför näsan på mig på IKEA, för nästan inga pengar alls. Nu har jag bytt bort stora galgar mot små på alla Lovas hängande kläder. Det innebär fler galgar till mig vilket var tanken:)

Det är ingen större mening att fotografera Lova i sina nya kläder och skor då datorn fortfarande strular med en full disk C. Detta trots att den rensades en gång för lite sedan. Frågan är hur bra det blev;) Så tyvärr inga bilder i bloggen än på ett tag. Jo kanske om jag lånar en annan dator. Det kan bli så ikväll.

Det är fredag och planerna för kvällen känns avlägsna, först ska vi röja lite och sedan luncha och besöka lekplatsen

4 kommentarer:

  1. Skönt att bara gå hemma och drälla en dag. Bara det inte blir för många, då kliar det i kroppen.
    Kul med nya kläder till er. Kan du inte köpa en separat liten hårddisk för att få med utrymme för bilder och annat?
    Hoppas att ni får en fortsatt fin dag och en rolig kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Jo jag har en separat hårddisk men den visade sig vara full med annat kraffs;) Nej jag måste ta mig i kragen att fixa detta...

    Hoppas att även er kväll var trevlig, Kram

    SvaraRadera
  3. Hellohej! Vilken mysig dag du och Lova haft:)
    Kramkram Mia

    SvaraRadera