torsdag 23 februari 2012

Favoriter - provat, granskat och klart!


Lancome Hypnose Drama mascara, bästa mascaran på marknaden! Kostar strax över 230 kronor och finns till exempel på www.beautyplanet.se

Alla har vi nog våra favoriter i badrumsskåpet. En sak som är bra med favoriter är att man vet vad man får för pengarna när man handlar och så slipper man stå och vela innan ett köp. Det sämsta med favoriter är att man blir hemmablind och provar aldrig något nytt. Hur som helst, varför byta bort ett säkert kort? Jag har några favoriter som jag vill dela med mig av och som jag inte har hittat några bra ersättare till. Dessa produkterna är mina lyxvaror och jag köper dem när plånboken tillåter!

Clarins Brun-utan-sol för ansikte och dekolletage, blir ett jämt och naturligt resultat och inga igentäppta porer! Pris 239 kronor på www.beatyplanet.se

Elisabeth Ardens Eight hour cream, en universalkräm som passar till nariga läppar, torra armbågar, solskador,torra hårtoppar med mera. För 199 kronor får du 50 ml av denna underbara creme som är en favorit och har varit det i minst sju år för mig!

Det.Finns.Inget.Bättre.Shampoo, inte i min värld i alla fall. Detta shampoo fixade mitt svintoliknande ljusa hårsvall på den tiden jag hade bestämt mig för att vara blond trots att jag är ganska mörk i mig själv. Alla blekningar skadade håret men detta suveräna shampoo räddade mitt hår och gjorde att jag kunde vara blond ett tag. Redkens Color Extend är billigt hos www.beautyplanet.se och kostar 169 kronor för en flaska. Det räcker lika länge som tre flaskor Dove från ICA eftersom du endast ska ta en liten mängd vid varje tvätt. Dessutom kan Dove kasta sig i väggen jämfört med Redken, så det så;) Köper du Redken får du det bästa inom hårvård. Det är shampoo, inte en massa konstigheter som man annars kan hitta i Garnier, Dove, Schwarzkopf och allt vad de heter på ICA.

Redkens leave in balsam är den bästa näring man kan ge till ett nytvättat och vått hår innan man fönar det, anser jag! Det bygger upp ditt hår från rot till toppar och det behövs inget annat balsam eller hårinpackning som ska sitta i några minuter. Tvätta håret, handdukstorka och massera in en liten klick av detta undermedel;) På flaskan står att man ska skölja ur det, men min frisör rekommenderade mig att ha kvar det i håret till nästa tvätt. Det kostar en slant, 289 kronor, men 150 ml räcker jättelänge då du bara tar en liten skvätt var gång.

Du hittar detta på www.beautyplanet.se eller lite varstans hos frisörer.

7 kommentarer:

  1. Det är underbart när man hittar just sådana här produkter, sådana som man vet verkligen funkar!
    Jag är inne på att köpa Sheer Covers produkter (sheercover.se), det är mineralpuder och concealer som ska vara superlätt och superbra. Kostar 600 för ett paket med frakt, men det kan ju lätt vara värt det om det verkligen täcker och är hyfsat drygt.

    SvaraRadera
  2. Sheercover är jättebra/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Åh, tack Kajsa! Har sett att Du har skrivit här i bloggen innan, så nu vet Jag med säkerhet att det är bra saker och att Sheercover inte har mutat någon bara för att säga att det är bra ;) Haha!

    SvaraRadera
  4. Jag har testad reden fast en annan typ för skadat hår och det var bästa jag provat

    SvaraRadera
  5. Sheercover har jag hört talas om vid något tillfälle! Jag har själv använt både ID Bare minerals som kliade på min hud när solens strålar mötte den. Jag bytte då till Lilli Lolo mineralpuder och var ganska nöjd till en början...nu börjar jag vackla...det känns lite svårt att få det pudret jämnt:( Kanske får kika på Sheercover då Kajsa och Jannika:)

    Anonym,jag kan tänka mig det ja:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  6. Äääälskar Id b.m puder och har det alltid. Shampoo och balsam har jag Tresemé. Mascara samma som du för den är den bästa. Eight hour creme har jag haft men det var några år sen nu. Kör med försvarets hudsalva från apoteket och den är ett bra och billigt alternativ till den andra. Använder inte mycket smink som du vet men gillar parafymer desto mer;) Köpte en Lolita Lempicka senast men på önskelistan finns också Burberrys senaste! Kramkram Mia

    SvaraRadera
  7. Ja, du och dina parafymer;) Hoppas du får din Burberry av Henke på din födelsedag som är snart:) Kram

    SvaraRadera