tisdag 14 februari 2012

Maginfluensa?

På självaste alla hjärtans dag har Lova förmodligen fått maginfluensa. Det började med en spya i natt som sedan blev två, tre och fyra spyor med några timmars mellanrum. Mitt på dagen kom den femte spyan. Ja, vad ska man säga? Det ena avlöser det andra! Kan det vara för att jag satt och sa för några veckor sedan att Lova aldrig blir sjuk? Två omgångar sängkläder, ett par pyjamasar och någon filt går i maskinerna och lilla hönan ligger framför teven med glasartad blick och matta ben. Ben som annars är full av spring! Så himla tråkigt, det här. Jag som hade tänkt bjuda henne på ett vaniljhjärta från bageriet i eftermiddag, hon är mitt allt, mitt lilla hjärta!

Nu sitter vi och ser på Bolibompa och har inga planer på att gå utanför dörren

4 kommentarer:

  1. Usch, stackars liten! Magsjuka går ju ofta över snabbt, men smittar ju tyvärr lika snabbt också!Hoppas det vänder snart och hoppas du slipper bli sjuk! Krya på dig Lova! Kram från Elin och Noel

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Lova/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Krya på dig lilla Lova
    // Carina

    SvaraRadera
  4. Tack för krya-på-hälsningarna:)

    SvaraRadera