torsdag 16 februari 2012

Min mamma är en ängel i desperata lägen

I dag kom mamma med en kasse mat till oss sjuklingar. Jag hade skickat bud om mjölk och pålägg, fil och frukt. Utöver detta fick Lova glassar på pinne som hon kan ta till när jag blir alldeles sådär extra tråkig i soffan. Ett par tablettaskar som muta när det ringer i min telefon och den lilla inte tänker sitta tyst och stilla. Telefonen måste jag nämligen alltid vara nåbar på, det kan ha med jobb att göra och då kvittar det liksom hur sjuk jag är. Jag bör svara, om jag säger så! Detta är dock inte den enda kassen mat hon kommit med på senaste. När hon fick reda på att Lova fått maginfluensa kom hon med Proviva och skorpor. En räddare i nöden, även där! Den gången hade hon också med sig en OnePice i knallig rosa som hon köpt åt Lova. Ett plagg som passar en sjukling som bara vill sitta hemma vid teven. Lova slet upp den ur påsen och hoppade i den med en gång.

Jag minns när jag var tonåring och stannade hemma från skolan på grund av överjävlig mensvärk. Då kom hon upp till mig med en stor påse godis och en tidning innan hon åkte till jobbet. För till jobbet åkte hon alltid. Hon är så principfast att hon skulle åka till jobbet även om hon brutit varenda ben i kroppen. Hon är envis som synden.

Envis som synden och godhjärtad som få, det är mamma det!

4 kommentarer:

  1. Ja, din mamma verkar verkligen godhjärtad!
    Va rädd om henne

    SvaraRadera
  2. Vilken fin mamma du har! Och Lova då, hennes mormor är fantastisk! ;D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Din mamma är rena drömmen:) Kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Absolut, henne ska jag vara rädd om, alltid!

    SvaraRadera