måndag 6 februari 2012

Så tidigt på dagen och redan är jag irriterad på minst fem saker!


Gaaaah!!!


Klockan är inte mer än förmiddag, 10.30, och redan kan jag punkta upp åtminstone fem saker som jag önskar aldrig hade hänt.

- Såret i min ena mungipa gjorde så förbannat ont när det (om igen) sprack upp när jag skulle ta en tugga på frukostmackan.

- Lova har någon gång tidigt i morse (vi snackar fyratiden) när jag var halvt medvetslös, lyckats aktivera ALLA förinställda alarm i min Iphone vilket innebär att alarmet gått av ett x antal gånger innan jag kom på vad hon gjort. Jag tänkte hela tiden, men jag stängde väl av det? Eller jag snoozade kanske bara det?

- Lägenheten ser helt bedrövlig ut på grund av tröttheten som kommer med PMS som ett jävla brev på posten varje månad. Städa är inte prio ett dessa veckorna.

- Det är måndag!

- Pingu går på teve, jag skulle kunna ljuga för Lova och säga att teven gått sönder för att slippa denna hyperspeedade pingvinen och hans vänner.

Till detta kommer en sömnlös natt på grund av en snorig dotter.

6 kommentarer:

  1. Jag kan inte låta bli att skratta lite. Det är sånt nervöst skratt som bara betyder en sak - vilken dag som helst ramlar PMS-helsicket över mig.
    Jag håller tummarna för att eftermiddagen blir en ljusare tillvaro.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja PMS är inte att leka med:( Själv blir jag en sån häxa att någon borde låsa in mig i en cell och kasta nyckeln i sjön. Jag skulle inte få vara mamma eller sambo under den veckan det är som värst. Kul inlägg!

    SvaraRadera
  3. Hang on sisters, klimakteriet kommer snart till vår räddning;) Om en sisådär 15-20 år!!!

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha vad jag skrattade när jag läste detta, himmel! Ni är så roliga. Klimakteriet är inte bättre även om det är lätt och tro när man är mitt uppe i Pms stöket
    //Carina

    SvaraRadera
  5. Inte? Är du helt hundra på det;)

    SvaraRadera
  6. Förresten var fick jag siffran 15-20 år från? I mitt fall är det nog snarare 10-15 år, hahaha;) Jag är ju inte någon ungdom längre!!!

    SvaraRadera