måndag 6 februari 2012

Hur kunde hon?



Just nu läser jag Dana Fowleys fruktansvärda bok "Hur kunde hon". Boken handlar om hur hon som barn växte upp i en familj där både mamman och pappan kom från familjer där man i generationer utnyttjat barn sexuellt. Pedofilnätverkat var omfattande och flera av de män som pappa Billy utåt sett var vän eller släkt med, var också de som upprepade gånger våldtog Dana som barn. Boken är en "sträckläsare", men förbered dig på ett ihållande illamående. Tårarna rann längs med kinderna på mig flera gånger i går kväll då jag började läsa. Jag vänjer mig aldrig vid sådant som detta.

Dana var fem år när helvetet började och senare utsattes även hennes syster Heather för samma terror. Dana försökte skydda Heather genom att låta förövarna välja henne istället. Hon var fem år och skickades upp på sitt rum för att leka efteråt.

Läs den!

6 kommentarer:

  1. Jag vill inte läsa den. Har inte förmågan att släppa händelserna när boken är slut. Ältar i sömnen och när något får tankarna dit.
    Hemska människor som utsätter barn för detta!

    SvaraRadera
  2. Håller med Sandra, fixar inte läsa sånt:(

    SvaraRadera
  3. Jag har försökt läs den och klara inte det

    SvaraRadera
  4. Nej en sån bok kan jag inte läsa för det blir för jobbigt och för många tankar som gör ont
    // Carina

    SvaraRadera
  5. Förstår er, som sagt! Många tankar far genom huvudet och som du säger Carina, det gör ont! Bra beskrivning!!!
    Kram

    SvaraRadera