söndag 11 mars 2012

Lova träffar sin pappa!



Lova och Per fixade en pizza i går kväll!

I går var det Lovas och Pers dag, i alla fall en del av den. Vi åkte och badade och gjorde pizza hos Per på kvällen! Pizzan blev lika god som den ser ut. Att hjälpa pappa i köket är ett av Lovas största intresse så därför står hon med kryddburken i högsta hugg och väntar på att få hjälpa till.



Per och Lova i simhallen!

Något äventyrsbad blev det inte i går utan bara en kort körsträcka till Lönsboda simhall där de har en roligare bassäng än i Osby och även leksaker för de minsta. Lova trivdes som fisken i vattnet.

Det är en solig fin marsdag, Lova är på sin mormor och morfars trädgärd! Själv gör jag tvärtemot vad jag borde, nämligen att hålla mig inomhus. Jag var knappt hemma alls i går och hann inte röja undan. Det gör jag nu! Tvättmaskinen är igång, golven dammsugna, dammtorkat på hela nedanvåningen och tvätten insorterad i klädkammaren. Mer ska det bli, jag har hela ovanvåningen kvar och där ska både städas och bytas lakan. Jag får passa på när jag inte har någon "hjälpreda" hemma för när hon hjälper lutar det lite mer åt att hon stjälper;) När man vänder ryggen åt kan det hända att dockan badar i skurvattnet eller så stängs dammsugaren av och på, flera gånger. Så många gånger att man tillslut tappar intresset för att städa!

Så är det! Livet som småbarnsförälder!

13 kommentarer:

  1. Ja så är livet
    som småbarns
    förälder=)
    Viran vill
    oxå hjälpa till
    och det slutar
    ofta med att
    jag sliter mitt
    hår och skriker
    till Danne att han
    ska gå ut med henne
    i nån park=)Då har
    du shiny hemma nu
    skönt=)I dag har
    jag gråtit en tår
    över grannens katt
    som blev överkörd
    utanför vårt=( Hans
    eller hennes liv gick
    inte att rädda. Som
    tur va var inte Vira
    hemma. Folk kör som
    vanvettar trots skylt
    om lekande barn i vårt
    område. Blir så himla
    förbannad och ledsen=(
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vilken bra dag för Lova! Både bad och matlagning. :)
    Så skönt att få tid att städa i lugn och ro. Jag vet precis vad du menar med små hjälpredor. Grodis slänger sig över dammsugaren sen kör hon på/av till jag blir irriterad.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men ååå hur dement?
    Glömde ju skriva
    att Lova ser ut att
    ha en riktigt fin dag
    med sin pappa! SKönt
    att det fungerar att
    ni kör ut tillsammans
    med Lova och ger henne
    fina dagar=)

    SvaraRadera
  4. Hahaha jag också hjälp med städningen av Korven. Han är duktig på hänga tvätt också;) Nej jag håller med er andra att städa gör man bäst när pappan går ut med barnen. Då får man passa på och som du Jennie när du får barnvakt. Jättefina härliga foton på Lova och Per i vattnet. Säger som Sandra där att det är bra jobbat av er som föräldrar att kunna åka ut tillsammans och hitta på skoj med Lova. Det kommer stärka henne. Kramkram Mia

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder på Lova med pappa och pizzan på bild gjorde att jag blev akut hungrig. Den ser inte helt fel ut mums! Fint med skilda föräldrar som kan göra saker tillsammans med barnen/Kajsa

    SvaraRadera
  6. Ja, det där med att få hjälp har ju sina för- och nackdelar! :) Oftast blir det inte så mycket renare när man ska få hjälp att städa, men det är ju ganska mysigt... om man inte har bråttom då blir det ju superstressigt!
    Håller med andra skrivande här, skönt för Lova att ni kan hitta på saker tillsammans med henne!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Verkar som Du Maria tror att man måste stärka skillsmässobarn. Det behöver man inte många skillsmässobarn har mycket skinn på näsan ch klarar sig minst lika bra i livet som barn som har föräldrar som bor ihop. Finns massa undersökningar gjorda på detta område. Tänk bara så många skillsmässobarn det finns i samhället och tänk sedan om alla de hade varit påverkade negativt av föräldrarnas skilsmässa då hade vi inte haft ett fungerande samhälle. Det är föräldrars kärlek som räknas inte om dom bor ihop. Det är bara en dum gammal kvarleva som säger att det är bäst för barnet att föräldrarna bor ihop. Som tur är vi ett sekulariserat samhälle som kan anpassa sig efter att ett par bryter upp. Vårt samhälle har blivit tvugna att göra det för allt fler kvinnor har ekonomisk möjlighet att lämna sin man och leva själva med barn. Är inte mannen bra kan han dra, typ! Flera människor har också tappat tron på Kristus och Jesus och sån skit och det betyder att man också vågar bryta kärnfamiljen om den inte e bra.

    Visst är det bra att du kan göra saker med barnets pappa och barnet men det är inte ett måste för barnets bästa!
    Din Lova är jättesöt!
    En läsare som är anonym

    SvaraRadera
  8. Anonym jag tror jag förstår det mesta du skriver och håller med dig i mycket, men jag är också ganska säker på att Maria inte menade något illa. Ett plus är om du skriver under kommentaren med ditt namn! Du känner mig ellerhur? Du visste att namnet Mia kommer från Maria, så antingen följer du min blogg med öppna sinnen eller vet du vem Mia är eller jag?!? Allt vore så mycket trevligare om alla ville stå för vad de skriver men givetvis har ni rätt att vara anonyma! Jesus Kristus och sån skit skriver du, det är upp till var och en, tycker jag!

    Tack i alla fall för att du ville göra din röst hörd!

    SvaraRadera
  9. Jag menade absolut inte att barn till skilda föräldrar behöver stärkas allmänt men att det stärker varje enskilt barn då föräldrarna åker ut tillsammans och gör något där barnet är i centrum. Många föräldrar som bor tillsammans gör inte ens detta för sina barn. Det borde dom. Förstår ni vad jag menar? Kramkram Mia

    SvaraRadera
  10. Mia, förstår dig helt och hållet :) Kram

    SvaraRadera
  11. Förstår vad du
    menade med ditt
    inlägg Mia men
    det är nog lätt
    att missförstå
    med kanske?
    Om man inte känner
    dig menar jag!
    Genom något skrivet
    ser inte personen
    dig när du säger det
    Alltså missförstås
    lätt texter tyvärr
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Precis Sandra, när man läser en text ser man bara ord...om man däremot hör ett tonfall och ser en persons mimik och kroppsspråk så får man en tydligare bild av vad han/hon vill säga:)

    SvaraRadera