torsdag 8 mars 2012

När snön faller ute...



planerar jag för våren....

Jag fick ett mail av Therese (www.thepas.se) som stickat åt Lova förr, en fin röd kofta med pärlemorknappar, samt ett par fina benvärmare. Tyvärr är den koftan nu för liten och till våren hade det varit roligt att ha en ny. Jag ville ha en gräddvit i lång modell men när jag såg denna söta rosa koftan föll jag direkt. Lova har ett par sandaler i samma rosa färg så det hade blivit kanon!

I dag hänger vi hemma vid teven och Bolibompa står på, en maskin tvätt är igång, diskmaskinen likaså. Vi hade kycklinggryta med ris till middag och efter den måltiden hade vi ris högt och lågt i hela köket. En viss person gillar att kladda, tappa med flit och irritera sin mamma. Den lilla av oss sitter vid köksbordet och leker med lera, hon bygger en gubbe med ett öga och två ben. Jag bloggar, mailar och sitter i telefon. Ja, det har med jobb att göra! Snart ska jag gå utanför dörren och se om vi fått någon post i dag. Snön ligger på marken igen och helt ärligt blev jag låg när jag såg det. Jag vill ha vårtecken och vårdofter, en föraning om vad som komma skall. Jag har inga planer alls för kvällen men i morgon ska jag äta frukost på Nya conditoriet här i byn tillsammans med min kusin Stina.

Hoppas ni har en fin eftermiddag

4 kommentarer:

  1. Jättesöt kofta! Den kommer klä Lova fint
    // Carina

    SvaraRadera
  2. Verkligen en jättesöt kofta! kram

    SvaraRadera
  3. Ellerhur? Jag älskar både mönster och färg!

    Kram på er

    SvaraRadera