söndag 22 april 2012

Det går fort när man har roligt

Mer än halva helgen är förbi. I fredags eftermiddag träffade jag kusin Stina på Skafferiet här i byn. Där åt vi  vegetarisk grekisk paj som var okej, inte mer! Vi tjattrade på som vanligt och satt där i nästan två timmar och avhandlade livets alla ämnen. Stina och jag har varit kusiner hela livet och inte "hittat" varandra förrän några månader sedan. Alltså, ytterligare en trevlig människa har jag nu i mitt liv. Väldigt skoj! Förutom att träffa Stina åkte jag till min frisör Jenna (som är hemma från Växjö) för att titta på färgkartor. Nästa helg är det nämligen dags för en uppfräschning av mitt numera dassiga hår. Luggen behöver putsas till och utväxten behöver döljas. Jag ska bli några nyanser ljusare dessutom, med massor av smala blonda slingor på mellanbrun botten. Även Lova ska putsa till sin lugg,men hennes längd låter jag vara nu. Jag hoppas kunna göra en inbakad fläta på henne i slutet av sommaren. Vi får väl se om det är möjligt! Har hon samma växtkraft som sin mamma på håret så blir det inga problem.

I dag hade vi Jannika och hennes Jimmy på besök, de ville gratulera Lova i efterskott. Med hela tre ceriserosa paket med silversnören fick Lova helt plötsligt fullt upp. Inte ens ett  "tack" kunde hon kläcka ur sig! I de fina paketen dolde sig två DVD-filmer med Timmy Lamm och I drömmarnas trädgård, samt ett Memoryspel. Lova sken som en sol! Vi åt en pastasallad med knaperstekt bacon och fetaost, samt en dressing på creme fraiche med svartpeppar/vitlök. Sedan hade jag bakat en kladdkaka med vispgrädde till kaffet. Mätta och nöjda satt vi och snackade om gamla lärare som vi haft i skolan och det visade sig att jag och Jimmy haft ungefär samma lärare. Lärare som jag nästan hade glömt kom upp på tapeten och det visade sig att Jimmy varit en liten buse i skolan när han var yngre och hade många roliga historier att berätta om incidenter där lärarna varit inblandade. Jag och Jannika nästan vek oss av skratt. Jimmy kan konsten att roa och han borde egentligen byta karriär till komiker.

I kväll kom Lovas pappa på besök, vi beställde mat från Kinarestaurangen i byn. Det gör vi aldrig om igen, sämre mat får man leta efter. Att sådan mat ens får säljas till kund, det är ett under....och då ska jag också passa på att nämna att jag är inte särskilt kräsen. Jag äter det mesta! Efter maten hade vi en lugn hemmakväll med en Lova som vägrade lägga sig...men det kanske inte är så konstigt när pappa är på besök! Det var pappa för hela slanten. Klockan 22 bröt vi upp efter det att Per fått bära en sovande Lova upp i hennes säng.

I morgon ska vi rida häst, jag och Lova!

4 kommentarer:

  1. Du har fullt upp som vanligt. Att du är en social person märks väl:) Synd att det blev en besvikelse med maten men då vet man var man aldrig köper mer. Hoppas du och Lova får en trevlig dag på hästryggen.
    // Carina

    SvaraRadera
  2. Jag har också haft fullt hela helgen det är kul när det händer nåt:) Roligt att du och din kusin funnit varandra i vuxen ålder/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Carina och Kajsa, visst är det kul när det händer saker hela tiden, men jag har också perioder då jag tar det lite lugnare...det måste man ha!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack så jättemycket Jennie för den goda salladen och kladdkakan! Framför allt tack för den jättetrevliga eftermiddagen :) Kram Kram!

    SvaraRadera