söndag 22 april 2012

Utmanad och på det!

En liten utmaning har kommit mina vägar. Den kommer från Jannika (jannikah.blogspot.com) och innebär att jag ska svara på en himla massa frågor. Här i bloggen! Givetvis ska jag göra det, so here I go: 

1. Hur gammal är du om fem år? Då är jag 40 och fem år äldre!

2. Vem var den sista du träffade? Lovas pappa!

3. Hur lång är du? 1, 60 kort!

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Wedding crashers, den går på tv just nu!

5. Vem ringde du senast? Jannika, för att höra om hon visste vad Kinarestaurangen i byn heter!

6. Hur löd ditt senaste mess och till vem? Till Mia i Göteborg "Hej, hur har ni det? Hur är det med Malcolms hosta? En Lisebergstur står på planeringslistan! Kram vännen"

7. Vad är dagens planer? Klockan är just nu 23.45 så planen som återstår av detta dygnet är att skriva klart denna utmaning och snegla på filmen Wedding crashers under tiden, sedan läsa lite i nya Mama-tidningen och slutligen hoppa i säng.

8. Föredrar du att skicka sms eller ringa? Skicka sms i de flesta fall, men ringer gärna vänner och pratar läääääänge då och då!

9. Är dina föräldrar gifta, sambo eller skilda? Gifta!

10. När såg du din mamma senast? I går!

11. Vilken ögonfärg har du? Blå!

12. När vaknade du i dag? Klockan 08.00

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej!

14. Vilken är din favoritplats? Hemma!

15. Vilken plats föredrar du minst? Hmm, svårt...I en överhettad bastu...det skulle jag inte gilla!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I Sverige...kanske i Osby...tillsammans med med dem jag älskar...

17. Vad skrämde dig som barn? Ingenting egentligen!

18. Vad fick dig att skratta senast? Vissa scener ur filmen Wedding crashers!

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, det är jag inte...men jag äger ändå inga!

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar!

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det är olika!

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, ibland tre när Lova kommer på besök med sin kudde under armen!

23. Hur många landskap har du bott i? Tre! Skåne, Småland och Västra Götaland

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, när jag var mycket ung och dum!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!

26. Är du social? Ja, oftast!

27. Vilken är din favoritglass? Magnum mandel!

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Delat ut mycket fina gåvor till dem jag älskar mest! Skänkt till välgörenhet som cancerfonden, min stora dag, läkare utan gränser m.fl

29. Tycker du om kinamat? Ja, i vanliga fall, men den kinamaten vi åt i kväll var under all kritik! Fy bubblan!

30. Tycker du om kaffe? Nej det kan jag inte påstå, men jag dricker kaffe pliktskyldigt när jag jobbar;)

31. Vad dricker du till frukost? Mjölk och tee

32. Sover du på någon särskild sida? Nej

33. Kan du spela poker? Det kan jag säkert, men jag har inget intresse för det!

34. Tycker du om att mysa? Ja absolut!

35. Är du beroendemänniska? Nej

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

37. Vill du ha barn? Jag har barn!

38. Kan du några andra språk än svenska? Ja!

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja

40. Föredrar du havet eller poolen? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Barnkläder och hudvård, just nu!

42. Äger du dyra smycken? Det dyraste är en ring för 1700 kronor, döm själva om det är dyrt eller inte. Jag fick den av Lovas pappa innan Lova föddes.

43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Godis från en Zoo tablettask...jag äter upp min dotters lördagsgodis, då hon somnat;)

44. Vem är den roligaste människan du känner? Min kompis Jannikas sambo Jimmy!

45. Välj ett ärr på din kropp! Jag har bara ett ärr så det är inte så svårt att välja, det sitter på vänstra benet (på skenbenet) och är inte så stort. Jag fick det när jag plockade bort ett födelsemärke som började växa!

46. Vad har du för ringsignal? Apples standardsignal

47. Har du kvar klädesplagg sedan du var liten? Ja

48. Flirtar du mycket? Nej

49. Var togs din profilbild för din blogg? Här hemma!

50. Kan du byta oljan på bilen? Det vet jag inte för jag har aldrig behövt göra det!

51. Har du fått fortkörningsböter? Nej, men det var nära en gång! Polisen lät mig komma undan för att jag snackade mig ur situationen.

52. Vilken var den senaste bok du läste? Flickan med snö i håret av Ninni Shulman

53. Läser du dagstidningen? Nej

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, fyra stycken för närvarande! Jag är en läsnörd!

55. Dansar du i bilen? Nej, det blir nog lite svårt;)

56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3

57. Vad var det senaste du kraffsade ner på papper? Vispgrädde, creme fraiche, gurka, tomat, rödlök, majs, läsk, bacon...men det hade jag inte behövt för jag har ett mycket bra minne...och tränar det hela tiden...så shoppinglistor är i vanliga fall bannlysta! Jag gjorde av någon anledning ett undantagsfall i dag;)

58. När var du i kyrkan senast? På en begravning

59. Vilka personer utmanar du? Jag utamanar alla er mer blogg som känner sig manade att göra denna frågvisa lilla....hrm, stora utmaning! Glöm inte meddela mig bara så jag kan läsa era svar:)


5 kommentarer:

  1. Härligt! Kul att läsa dina svar
    // Carina

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vilken rolig lista och utmaning, den ska jag nog vara med på! Jag väntar dock några h innan jag skriver, nu vill nog Ebbe ha uppmärksamhet, och mitt kaffe och min italienska chokladglass ;-)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Så rolig lista:) Känns som det är en väldigt ung människa som kommit på frågorna! Vill du ha barn? Har du någonsin hittat en katt? Hahaha;) kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Har ju ingen blogg men hade gärna gjort den annars. Mina svar hade inte blivit helt olika dina i mycket/ Kajsa

    SvaraRadera
  5. Å va ul Caroline, då ska jag hålla utkik i din blogg:)

    Maria, jag kände precis det samma när jag svarade på frågorna, det ÄR en ung människa som satt ihop frågorna...det måste det va!

    Roligt att ni gillade och läsa detta inlägget

    Kram Jennie

    SvaraRadera