lördag 28 april 2012

Döm om min förvåning...

Det första jag såg när jag tittade ut nu på förmiddagen (vi har haft en väldigt lång sovmorgon jag och Lova) var att det fullkomligen hade exploderat grönska på träden och buskarna. Vackert! När jag gick närmare fönstret såg jag att det var trafikstockning utanför mitt köksfönster. Jaha, vad nu? Jag gick vidare till mina vardagsrumsfönster och tittade ut för att försöka förstå varför bilar hade stannat alternativt körde i snigelfart. Då ser jag det. En stor lastbil med ett flak. På flaket sitter en minst fem meter hög apa som ser ut att vara gjord i lera eller något liknande material. Jag ropade på Lova som kom och så stod hon på en köksstol och tittade på spektaklet utanför vårt fönster. Vad i hela friden är detta, hann jag tänka! Om nu cirkusen var på väg till byn så hade de väl haft med sig riktiga apor i så fall;) Det tisslas och tasslas,Lena Ph är i byn och har bott här i en vecka, på stora hotellet. Mamma hade stött på henne vid något tillfälle. Det är en filminspelning på gång och Lena har en roll i denna filmen. Hm, ja...det borde rimligtvis vara därför apan åkte förbi mitt köksfönster! Filmrekvisita! Apan är filmrekvisita, så måste det vara.

Jag vet inte vad vi ska göra i dag. Lova har lagt in en beställning om lördagsgodis till ikväll, det var det första hon gjorde när hon hörde att det var lördag. Varje morgon frågar Lova vilken dag det är och hur mycket klockan är. Vad hon ska med denna informationen till vet jag inte, för det är ju inte så att hon har något direkt hum om tiden och har hon någon tid att passa, så är det ju ändå jag som passar den åt henne! Treåringar är både roliga och pratglada. Det är roligt som bara den att bo tillsammans med en treåring. Att dela livet med en sådan liten person med så stora tankar. Livet är bra härligt! Nu är det lördag och lördag betyder att alla (de flesta) är hemma och är lediga....ett besök hos någon vore kanske på sin plats!

Vi ses och hörs!!

4 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig syn att vakna till;) Det är så härligt med grönt på träden här i Gbg får vi vänta lite längre på det än ni skåningar. Hoppas ni får en bra lördag. Kramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Haha, en stoor apa! Det händer mycket i er by, fusk. Vi som har fem hus i vår råkar på sin höjd ut för att polisen seglar förbi. :)
    Visst är det otroligt så fort växtligheten slagit ut? Jag blir lika lycklig varje morgon när jag ser hur det blir grönare och grönare. Jag och sonen tog ett rejält varv i närområdet i eftermiddags. Tittade på både det ena och det andra. När vi kom hem såg vi ut som lergubbar.
    Härligt med sovmorgon. Hoppas att ni bara gjort en massa roliga saker idag och att kvällen är lugn.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Anna skickade en bild på apan, haha! vart ska den stå i byn egentligen?

    hade vi bott i byn hade vi gärna fått besök!!

    SvaraRadera
  4. Mia, japp lite längre får ni allt vänta:) Hoppas även ni fick en bra lördag och att allt klaffade med ingefärspannacottan;)

    Sandra, jajemen en stor apa...och nu vet du dessutom varför;) Ja här händer faktiskt en del i denna lilla skithålan...men å andra sidan är Osby lite större än Tomelilla också tror jag!

    Emma, vi hade gärna besökt er om ni hade bott i Osby...tänk Lova och Loie, vilket team:) Apan ska stå på prästängen tillsammans med den vita kaninen, hahah...du måste komma hit och kolla skapelsen;)

    Kram på er alla

    SvaraRadera