måndag 9 april 2012

Fröken Duktig är i farten!

I dag blev det fart på mig! Jag har putasat fönster, dammtorkat, tvättat kläder och dammsugit och tvättat golv. Rengjort kökslådor och torkat av kökskåpen. Jag har bakat cake pops och letat efter recept på tårta. Det mesta är klart inför morgondagen då den lilla hönan fyller tre. I morgon ska jag handla det sista i matväg, jag ska nämligen bjuda på varm smörgåstårta. Sedan ska jag handla ett knippe rosa tulpaner till dukningen och skura toaletten. Det här med och chilla inför ett födelsedagsfirande verkar inte vara min grej. Det blev till och med värre detta året än föregående år och det beror med all säkerhet på att jag är ensamstående numera! Helt utan hjälp är jag dock inte, syster Josephine har lovat fixa smörgåstårtan här på plats...så hon blir en tidig gäst i morgon eftermiddag! Klockan 17 kör vi igång för då är alla hemma från sina respektive jobb. Det blir bara närmaste familjen. Åtta vuxna och fyra barn!

Hoppas ni alla har haft en skön och avkopplande påsk!

4 kommentarer:

  1. Lugna dig kära du för kalaset blir bra ändå
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Hmm, ja det blir väl det:)

    SvaraRadera
  3. Nej att ta det lungt innan ett kalas - eller på sin egen födelsedag för den delen är lögn i helvete, stressnivån ska helst vara över sin topp, man far och flyger åt alla håll, skurar och fejjar och lik förbannat är den smutsigt när folk sen kommer, jag fattar det inte?!
    Men det är väl så det ska vara antar Jag - aldrig lungt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha, bra beskrivet!!! Precis så är det...och aldrig att man lär sig heller;)

    SvaraRadera