fredag 11 maj 2012

En mammas lyx i vardagen

Att köpa bra hudvård har allltid varit viktigt för mig. Min hud är ömtålig och jag kan inte ha vad som helst för då blir jag torr eller rödlätt i huden. Jag använder rengöring, ögoncreme, fuktcreme, peeling, kallpressad helt ekologisk olja och cerum C från Maria Åkerberg/Dermanord. Häromdagen förnyade jag i badrumsskåpet och fick denna härliga beställningen. Produkterna finns på www.lillakliniken.se bland annat.

Produkterna är helt ekologiska och innehåller inga konstigheter!

6 kommentarer:

  1. Åh, om jag ändå hade ekonomin att köpa så bra produkter för hyn. Fast, min hy är krasslig och därför funkar ungefär bara kokosolja, rå och ekologisk.

    SvaraRadera
  2. Ja om man ändå hade råd:(
    // Carina

    SvaraRadera
  3. Men är det så himla dyrt då? Jag kikade på deras sida och jag tycker priserna är helt ok. Dom är tex billigare än biotherm, cliniq, kanebo och såna svindyra märken på Åhlens i stan. Dessutom är de helt ekologiska och fria från parabener. De är jättedryga, vet för jag har dom själv oxå. Jag köper nya var sjätte månad och ser det som den bästa investeringen för mig själv. Hade jag köpt nivea på ica så hade den tagit slut på en månad så det blir inte billigare att köpa en på ica i detta fallet. Det är lätt att man överdoserar från en nivea men det gör man inte från en sån här för du behöver yttepyttelite för att mätta din huds behov. En tanke bara kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Kunde inte skrivit det bättre själv Mia...men det är klart att ska du ha ett helt set produkter på en gång så blir det tyvärr dyrt (som det blir med de flesta produkter) Fast med fuktcremen och ögoncremen kommer du långt, det är en bra början!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Lilla kurorten, där jag gör mina ansiktsbehandlingar använde förut det sortimentet, då köpte jag det där. Nu har de bytt till Exuviance, och så jag med då. Och jag måste säga att det senare är snäppet bättre (och dyrare!) tycker jag. Men Mara är med bra, absolut... KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Lilla kurorten känner jag så väl igen, förmodligen något jag sett eller hört talas om under tiden i Gbg:) Exuviance har jag bara hört gott om och så även Nimue...men har inte vågat mig utanför min lilla ram än;) Den dagen den kommer...
    Hoppas allt är bra med er, kram

    SvaraRadera