måndag 7 maj 2012

Halsont och nerlagda planer på barnkalas

Lovas feber har tyvärr övergått i halsont. I natt var det flera uppvaknanden med gråt och ord som inte ville komma fram rätt. Detta skapade lite frustration och när klockan ringde okristligt tidigt i morse avbokade vi dagens aktiviteter. Under dagen har halsen blivit bättre men de senaste två timmarna har hon vilat på soffan. Det är snart dags att försiktigt väcka henne så att hon får i sig lite kvällsmat. Ikväll får vi nog sitta uppe tillsammans för hon lär ju inte vilja somna vid sin vanliga lägga-sig-tid i dag! Vi får väl gå hundra meter bort och besöka Kometen. Lite risifrutti och några goda frukter kanske får henne att vilja fylla på energi. Något barnkalas blir det inte för Lova i år. Det beslutade jag i dag efter att ha snackat med syrran. Meningen var att vi skulle haft ett gemensamt kalas för Hilma och Lova som båda fyllt tre i år. De har ungefär samma vänner och skulle ju dessutom ha bjudit varandra såd då tyckte vi detta var en bra idé. I dag kom vi på andra tankar, det kostar mer än det smakar. Alltså, det blir mer jobb med det än vi från början trodde och det är inget kul att bjuda hem glada rörliga barn till små trånga lägenheter. Då hade vi fått vänta till sommaren och ha det utomhus men då blir det för långt emellan deras födelsedagar och barnkalaset. Nej, nästa år är Lova fyra och då får det bli barnkalas med både kompisar från dagis och övriga vänner. Det känns säkert mer motiverande nästa år, hoppas jag;)

5 kommentarer:

  1. Vi hade första riktiga barnkalaset för sonen förra året, när han fyllde fem. Innan dess är de för små för att riktigt uppskatta händelsen. Kalas med släkt eller kompisar spelar mindre roll. Vi planerar sonens kalas som han ska ha på Pingstafton (eller hur firar folk inte det?).
    Oj då, ska Lova bli förkyld? Det är visst många som är det nu, varmkalla dagar med sega förkylningar.
    Jodå, du har också den dryga ordverifieringen. :) Det är värst hos dig för jag vill kommentera så mycket. Nu bytte jag till moderering via mail, vet inte om det är smidigare. Tar nog ett par dagar innan jag kommer ihåg att klicka i publicera i bloggen. Speciellt eftersom jag gör mycket via mobilen. Kanske tar jag bort det också och låter folk kommentera som de vill. :)
    Önskar er en fin dag! Krya på sig till Lova.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har haft barnkalas för M och H sedan det året de fyllde fyra och då har det varit dagiskompisar och andra kompisar med föräldrar. Vi har bara bjudit på lättare tilltugg och glass för att barn kräver inte mer. Fyra tycker jag är en bra ålder att börja med barnkalas för båda barnen var mogna då och uppskattade det väldigt mycket. Tycker du gjorde rätt som la ner planerna för detta året. Bra att du och din syster slår ihop era barnkalas för det kräver lite jobb och är ni båda ensamstående så hjälps ni åt. Kostnaderna behöver inte bli så jättedyra. Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Barnen är för små vid tre för barnkalas tycker jag. Tror mina numera stora flickor började ha hem kompisar på kalas först i skolåldern men det har säkert ändrats i dag och sjunikit i åldrarna
    // Carina

    SvaraRadera
  4. Intressant att höra hur ni andra har gjort, jag är fortfarande nöjd med mitt beslut att skjuta på det till nästa år:) Jag hade ärligt talat inte orkat nu, känner jag, det är för mycket annat:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  5. Sandra förresten, jag hade den där tröttsamma ordverifieringen ja:( Misstänkte det!! Får se om jag kan göra något åt det...

    SvaraRadera