onsdag 2 maj 2012

Vi har högsommarvärme!

De sista tre dagarna har bjudit på riktig sommarvärme! I dag tror jag vi slog rekordet! Nu är det kväll och mina fönster är uppslängda på vid gavel så att ny luft strömmar in. Det är tvunget för jag vet inte hur jag ska kunna somna annars! Note to self: skaffa aircondition till lägenheten! Jag måste få tummarna ur och göra det! På teve valde jag att ha fyran på för där är just nu Bygglov där jag får en del av min veckodos av inredning! Därefter flyttar Berg in till Pernilla Wahlgren, vilket också kan bli intressant. Hur håller man sig lika fräsch, glad och pigg som Pernilla med fyra ungar i hasorna? Hm, jag har garanterat något att lära från henne! Sedan kommer ett avsnitt av Kalla fakta och i dag ska våra politiker granskas och sågas vid fotknölarna. Jag är lite glad att jag inte blev politiker, faktiskt, något mer bespottat släkte får man leta efter. Läkarna älskar vi, så fort någon ur läkarkåren visar sig i sin vita rock är det nästan så att förbipasserande står givakt. Respekt kallas det och arbetet blir således ett arbete med hög status! Skulle jag ha blivit läkare? Nope, det passar inte mig. Övertiden, otillräckligheten, ångesten när man inte lyckas eller förmår hjälpa en person osv.

 Det är mitt i veckan och livet trallar vidare...

Tillägg: Kalla fakta handlade inte om politiker som jag fått höra tidigare i dag utan om Plymouthbröderna, en sekt som växt sig starkt i England men som även finns i Sverige. I Hylte i Småland finns en skola som undervisar barnen till föräldrar som är med i sekten. De undkommer Skolinspektionens regler och förordningar på de mest underliga sätten. I dag visade Kalla fakta upp sin bild av skolan genom att bland annat intervjua före detta anställda vid skolan och det var ganska sjuka saker som kom fram.

2 kommentarer:

  1. Såg också kalla fakta och förfasas över sekter och allt sjukt människor får för sig:( Min faster är läkare och aldrig ledig. Hon jobbar ihjäl sig och får inte ens ett tack. Lönen är bra såklart men i bland är inte pengar allt. Hennes barn är tonåringar och träffar son mamma väldigt sällan:( Tror hon ångrar sitt yrke lite faktiskt/ Kajsa

    SvaraRadera
  2. Här hade jag glömt att svara ja...jo, men läkare är ett betungande jobb..med bar lön...men med stora uppoffringar! Kram

    SvaraRadera