måndag 13 september 2010

It never rains in southern California....

men här i lilla idylliska, i bland menlösa, Osby regnar det i alla fall! I bland mycket i bland lite. Det är en sån där dag, ni vet, när det aldrig kommer att spricka upp och bli solsken. Ska man ut är det gummistövlar som gäller! Det är egentligen en förbaskad tur att jag inte kan gå ut, att jag har upp över öronen med jobb på datorn och flera samtal att ringa. På mobilen finns ett dolt nummer som kom kl 09 i dag och givetvis stod jag i duschen då. Jag hatar dolda samtal för det får mig alltid att börja undra vem som ringde och varför! Vad har jag missat? Jag ringde genast mamma för att kolla så att det inte var hon, uteslutningsmetoden! Det var nog från jobbet. Frukosten i dag bestod av en blaskig soppa från Nutrilette och några stora glas vatten, en tablett för vätskedrivande som är ett måste nu när min förbannade svullnad börjar sätta in inför mensen. Tack gode gud för att någon vill sitta och utveckla tabletter som dessa så att jag slipper gå runt och känna mig som en strandad blåval. Nu väntar jag bara på geniet som kan plocka bort mensen med alla dess symtom, utan att förstöra chansen för oss fertila att få barn. Genialiskt va - och föga troligt! Ja ja, hur som helst jag är frisk och det har helt plötsligt blivit det viktigaste i mitt liv. Någon jag känner skämtade till det på fyllan och sa "Karriär före kropp". Jag skulle vilja stoppa ett äpple långt ner i halsen på honom och skriva med fetstil i hans panna
- Kropp och hälsa före karriär!
Vad är det för mening att ha en glänsande karriär när du helt plötsligt blir sjuk? Kommer någon att tacka dig då för all den energin du la ner på jobbet? Kommer du ha nytta av pengarna du samlat i hög på banken? Nej, jag skulle inte tro det! Jag skulle kunna hamna i karriärs-träsket, visat en mer putsad yta. Jag skulle kunna ha dött för det perfekta jobbet. Det skulle kunna ha börjat direkt efter examen. Jag var nämligen inne på det spåret men något fick mig att ändra mig. Göteborg borde ha varit den perfekta platsen för mig att göra karriär! Jag valde bort det! Jag ångrar mig inte en sekund.

Ett bra jobb är däremot ett schysst insalg i livet!

2 kommentarer:

  1. Men du har ju definitivt gjort karriär din gamla åsna;)Högutbildad med toppjobb och allt.
    Å denna gudsförgätna mens jag skulle kunna käka några av de pillerna du har också. Ska be min gynokolog klicka ut ett recept till mig. Vad heter dom?
    Henry ska inte sova i kväll så vi sitter här vid tvn och kollar filmer från vår semester. Henke är rödnäsad och har fått hängpattar och 30 plus mage. Det är så mycket mer uppenbart på film. Jag får äckelkänslor. Ska jag ta upp detta med honom?Kramkramkram

    SvaraRadera
  2. Maria: Du och Henry är inte de enda som sitter uppe i kväll, även jag! Nattmänniskan! Högutbildad,ja det köper jag men toppjobb nej du, där har du fel!!!!
    Stackars Henke som börjar få 30 + utséende;)Känner jag dig rätt så jävlas du med mig nu. Tror han blir ganska knäckt om du tar upp detta med honom...Jag lägger ut detta på bloggen så får vi se vad läsarna anser om detta;)Puss på dig

    SvaraRadera