fredag 12 november 2010

Är du polis?

Folk tror uppenbarligen att jag är polis bara för att jag har pluggat i Växjö! Troligen för att Växjö är en av tre städer i Sverige som utbildar poliser. När jag säger folk syftar jag närmast på våra andrahandsgäster som smygläst delar av min kurslitteratur som blev kvar i Göteborg vid flytten. Det första de sa när de såg mig var "Är du polis?" Nog för att jag läste kriminologi för att få drömjobbet men någon polisexamen det har jag inte! Det är inte första gången jag får frågan om jag är polis. Ser jag ut som en polis? Ser jag ut som någon som skulle kunna springa i fatt en tjuv...nope, tror inte det! Jag springer bara i akuta fall exempelvis om det gäller livet;)

I kväll hände det igen, jag fick frågan.
Jag borde lura till mig ett falskt polisleg, några uniformer, en batong och leka polis på stan!
Det borde vara kul eftersom jag kan gå av mitt pass när jag själv önskar. När det börjar hetta till då kastar jag helt sonika in handduken. Så blir det inga missförstånd eller oönskade maraton på stan.

Det är fredagkväll. Det är sent, i alla fall med mina mått mätt. En trött sambo har somnat på soffan. Lillsessan sover i sin säng. På tv slutade precis Iskaroit, en svensk film! Jag såg bara delar av den, men å andra sidan, jag har sett den förut. Den är ok, inte mer! I morgon Lördag måste jag handla pappas farsdag present. Han ska få ett par handskar som värmer gott i vinter.

På söndag blir det fotbollsmatch eller kanske snarare flera matcher, det är cup! Lovas kusin Ebba ska spela och vi ska åka och dit och supporta. Lova är en både högljudd och dansande supporter, hon passar utmärkt till uppdraget!

GODNATT

3 kommentarer:

  1. Tycker absolut du ska skaffa dig en hel polismundering och dra ut på stan. Kan bli kul;)
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Haha=)va kul att en del tror det! Många tror att jag är sjuksköterska;)men det är väl lätt att anta när jag jobbar på sjukhus.
    Kram från Sandra

    SvaraRadera
  3. Maria, hänger du på? ;)

    Sandra, ja det är klart, du är på sjukhus så det första man tänker på är ssk, läkare osv!!

    KRAAAAM

    SvaraRadera