tisdag 28 december 2010

En första!

En första vaddå? Så tänkte jag när jag såg detta ämnet från 30 dagarslistan för första gången. Det måste ha blivit något fel...men nej, ämnet är "En första" Det är dags för ett nytt inlägg med förutbestämda ämnen från 30 dagarslistan (se ettiketten 30 avslöjande inlägg)
Jag ska alltså skriva om olika ämnen i 30 dagar. Jag har haft en liten paus över julen, but here we go again

Varje ny 1 januari är magisk. Den första dagen det nya året! Löften ska infrias, baksmällor ska överlevas och det nya året ska präntas in i hjärnan så att det kommer naturligt när man ska fylla i en blankett eller skriva ett födelsedagskort! 2011, 2011, 2011....och inte 2010! Den allra första dagen, helt ny och fylld av en speciell nu-startar-vi-om-känsla! Har du ätit lite väl mycket gott, då kan du stryka ett streck över det och börja om den 1/1. En perfekt dag för det! Ska du bli en snällare mamma eller en flitigare medarbetare, ja då är den 1/1 perfekt för en nystart. Jag har alltid känt att den 1/1 är en dag med en mycket säregen känsla av att allt börjar om! Jag tror inte jag är unik! För er som är missnöjda med detta året av olika anledningar kan 1/1 rent av kännas som en befrielse, tror jag! Någon kanske ska gifta sig nästa år, resa eller föda barn. Vad det än är så är den 1/1 en markering om att nu har året då det där speciella ska inträffa kommit! Äntligen är året här. Året som kommer bli mitt barns födelseår eller året då jag gifte mig. Ett historiskt år i mitt liv. 2009 är året som går till historien för min del. Givetvis på grund av Lovas födelse. Den 1/1 2009 var jag höggravid, relativt i alla fall, och kände då att detta året kommer att bli helt fantastiskt. Jag kommer att bli mamma. Det är konstigt men jag minns känslan väl, jag minns exakt hur det kändes att vakna den 1/1 2009. Dagen innan hade jag och Per firat nyår i all enkelhet hemma i lägenheten i Göteborg på grund av min trötthet. Vi orkade inget annat....eller rättare sagt jag. Per stannade hemma av sympatiska skäl. Vi åt gott, klappade magen och tittade på film till långt ut på natten då jag slutligen däckade i soffan med magen i vädret. 1/1 2009 en första dag på det nya året, året då vi skulle bli stolta föräldrar!

1/1 2011 en första dag på året då......

3 kommentarer:

  1. Absolut sant jag känner mig pånyttfödd typ;)
    ååå irriterande jag har kaksmulor mellan tangenterna så jag kan knappt skriva. Malcolm e den skyldiga!
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Kajsa, tack kul att du tycker det:)

    Maria: Äter han kakor över ditt tangentbord, haha;) Ja, det är väl en tidsfråga innan Lova gör det också!
    Kraaaam

    SvaraRadera