tisdag 28 december 2010

Mjuk hund x 2

Besöket av Pers bror Urban resulterade i en jättehund! Lova blev glad...enda problemet hon har redan en likadan;) Vem fick hon den av? Jo Urban! Det hade han glömt, förvirrat! Men det är tanken som räknas...alltid! Urban verkar ha en förkärlek till stora mjuka hundar och vill dela med sig av den passionen;) Lovas kusin Hilmas mamma har sagt att Hilma gärna vill ha en hund som denna när hon fyller två i februari så vi får slå in den i papper igen och övverraska Hilma.
Lovas nya jeans, inköpta på H&M för 199 överkomliga riksdaler!


Sandra, här är bilen bara för dig! Så här utslagen är buketten nu! De slog ut ganska snabbt, ja! Är det dålig kvalité då eller? Analysera! Till er andra vill jag bara säga att Sandra är florist och hade lite frågor angående buketten jag fick av svärmor på lille julafton....den som visas längre ner i bloggen! I kväll drack vi upp sista flaskan glögg som fanns här. Vi drack glöggen i stora teekoppar som vi alltid gör, jag och Per. Till det ett par pepparkakor men ingen mandel och inga russin. Jag har på något sätt fått nog av det mesta som hör till julen faktiskt!
Till middag blev det potatis och biff med smak av anjovis eftersom det fanns en öppnad burk kvar i kylskåpet. Tillsätter man spaden i köttfärsen så blir det riktigt gott, lite som jul-köttbullarna som mamma bjöd på den 24e. Utöver glöggen hittade Per en chockladpralin i papper som glömts bort. Den hamnade i hans mage. Nu tror jag faktiskt att vi städat ut hela julen när det gäller mat, kakor och godis. I morgon ska jag fylla kyl och frys med ny hederlig vardagsmat igen;)

4 kommentarer:

  1. Snygga jeans, tänk att du fyndar så på HM, inte dåligt. När jag kommer dit är det bara fula saker/Kajsa

    SvaraRadera
  2. Det var det jävligaste, köpa samma julklapp. Man kan tro det e Henkes morsa som varit i farten;) Snygga jeans till lillan!

    SvaraRadera
  3. Det var mig en stor hund. Du har en riktigt fin blogg Jenny. Tack för att jag får läsa den// Carina

    SvaraRadera
  4. Tack för alla fina ord:)

    Kajsa: Det är inte alltid ja heller hittar bra grejer där men jag har haft lite tur att hitta på senaste tiden. Men smaken är ju också som baken - delad!! hihi:)

    SvaraRadera