onsdag 22 december 2010

Sydligare breddgrader?

Nej, en resa till sydligare breddgrader nu, en drink i min hand, solen som värmer min frusna kropp och stela rygg och förhoppningsvis ger min pms på nöten! Jag packar med en form Janssons, glögg, några pepparkakor och sillen. Det räcker för mig! Köttbullarna kan man äta vilken onsdag som helst så de får stanna hemma! Jag tar med mig min lilla sessa och så checkar vi in på ett välkonditionerat rum, för ett rum är det enda vi behöver! Givetvis packar jag med Lovas julklappar och en utklädd tomte som skämmer bort henne med lek och stoj! Vi stänger av mobilen och datorn! Vi bara är...där i solen...på stranden! Här hemma kan de sitta med sina nubbar och sin julskinka. Vi kommer inte sakna det för vi har paella, tapas och sötsliskiga mjölkdrinkar! Vi har exotisk frukt, solkräm som luktar kokos och går på massage varje eftermiddag! På kvällarna somnar vi sött i vårt airkonditionerade rum i krispiga vita lakan! Hon och jag brevid varandra.

Ja så känns det just nu.....

Hur känns det för er?

3 kommentarer: