fredag 7 januari 2011

Fredag och ordning på torpet...eller nja, ordning i lyan är kanske mer korrekt!

Det är fredagskväll och vi tar det allmänt lugnt. Innan detta lugna fredagsmys åt vi en god middag, jag dammsög ovanvåningen och Per aktiverade Lova under tiden! I morgon kommer Anna och Patrik hit med sina barn på middag. Tacos var planerat men kocken (läs Per) har många idéer. Senaste budet var en gryta gjord på fläskfilé! Efterrätten har varierat från morotskaka med glasyr till vaniljglass med varm hallonsås och hemmagjord chocklassås! Ja, det kan inte va lätt att heta Per och ha hela kock-ansvaret när sambon avsagt sig ansvaret;) Men å andra sidan det är jag som får handla in varorna och duka. Dammsuga och tända ljus! Så helt lottlös är jag inte, det är jag aldrig! I kväll blir det en film, lite bloggande och så försöker jag komma underfund med om det är sticka eller virka som jag vill lära mig göra! På Lovas rum har jag i kväll hängt upp ett par tavlor som bara legat på hennes hylla. I vårt sovrum kom Mario-tyget upp på väggen som en fin bonad. Jag hämtade den hos sömerskan häromdagen tillsammans med Lovas gardin! Allt kommer på bild så småningom för er som är nyfikna! Ett stop på IKEA inom kort är vad som behövs för att färdigställa vårt sovrum. Hoppas det blir snart! Efter sovrummen där uppe är det hallen här nere som ska få sig en make-over!

2 kommentarer: