onsdag 26 januari 2011

Fröken Taskig och Herr Tålamod

Nu ska jag berätta om Fröken Taskig och Herr Tålamod. För att underlätta skrivandet kommer jag att förkorta Fröken Taskig med FT och Herr Tålamod med HT. Jag vet inte om det kommer att underlätta för er men vi gör ett försök! FT är en riktig task-fia som gärna rivs, bits och slåss. Inte på vem som helst utan enbart på HT. Att vara i HTs kläder...förlåt päls, kan inte vara det lättaste! Han hoppar, rullar bort, viker in svansen, skuttar och....ja, han gör alla möjliga konster och icke-konster för att undvika slag från FT. I bland tröttar HT så katastrofalt på läget att han går upp på ovanvåningen och kryper ned i FTs säng. Där ligger han tills vreden runnit av honom och tills FT lugnat ner sig! I bland begår HT det jobbiga misstaget att komma ner innan FT lugnat ner sig och då finns det stor risk att HT åker på ytterligare en omgång stryk! Trots att HT kallas just HT är ingen garanti för att just tålamodet håller i sig. Det finns gånger då HT tappat besinningen och örfilat FT rätt över ansiktet med sina sylvassa klor. I bland får han in en träff över hennes hand eller på armen. Då rasar världen samman för FT och det rinner stora krokodiltårar ner för hennes kinder. Hon försöker fiska sympatier både hos sin mamma och sin pappa. Mamma och pappa försöker då förklara att det är vad som händer när man slår HT eller drar han i svansen! Man måste vara snäll! En halv minut senare har FT hämtat ny kraft i sin mamma eller pappas famn och sätter kurs mot HT som håller på att sätta kattfodret i halsen! Han tar ett jättehopp upp i trappan där han faktiskt är skyddad på grund av säkerhets-grinden. FT står kvar nedanför och pekar och skrattar! Det är mobbing på hög nivå! HT spänner sina ögon i FT och förmodligen tänker han
- Hit men inte längre, din lilla odugling!
FT tröttnar efter en stund och söker spänning på annat håll!

För er som fortfarande inte hajat vilka FT och HT är så kan jag berätta att det är Lova och katten Bosse

7 kommentarer:

  1. Du kan konsten att skriva du! Väldigt roligt att läsa det du skriver man blir så full i skratt// Carina

    SvaraRadera
  2. Haha, vilkem rolig läsning men stackars lille Bosse! Skönt att han kan rymma upp på övervåningen ibland.. :)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Tack för kommentaren inne hos mig. :-)
    Oj oj det är inte lätt att vara katt när man jag en illbatting i huset! Och jag antar art ni redan försökt säga till lillakruttsn. Nåväl tur att han kan va ifred på öv. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hahahha=)=)skit kul skrivet!!!
    Stackars katten men tur att han har ett
    annat plan att försinna till när den lilla blir för tuff mot han=)
    KramSandra!=)

    SvaraRadera
  5. Jätterolig text, du är duktig. Skriv en barnbok vettja/Kajsa

    SvaraRadera
  6. Tack för komplimangerna om min text, det är dessa fina kommentarerna som gör det värt för mig att skriva. Om ni inte hade gillat det jag skriver hade det varit aningen meningslöst;)
    Tack, tack, tack!!!
    Kajsa, nja, barnbok...så bra skriver jag nog inte!
    Kraaaam till er alla

    SvaraRadera
  7. Sweetie, en bok skulle du kunna skriva. Du skulle fixa det!!!!!
    Kramkramkram

    SvaraRadera