torsdag 27 januari 2011

I rymden finns inga känslor

Film upptar en ganska stor del av mitt liv men får aldrig något utrymme här på bloggen så nu tänkte jag ha en etikett bara för filmrecensioner och filmtips! Film får den heta, helt enkelt! Häromdagen såg jag den svenska filmen "I rymden finns inga känslor" med bland andra Cecilia Forss och en av Skarsgårds-killarna, minns dock inte vem! Den handlar om en kille som har Aspbergers sjukdom och har precis alla de klassiska symtomen. Hans vardag är mycket olik andras. Han har scheman över allt, passar tiden på sekunden och har invanda rutiner som måste följas. Han avskyr förändringar! Han bor med sin bror och dennes flickvän som i och för sig inte är helt nöjd med situationen.

Jag tänker inte avslöja mer för då är det helt meningslöst att se filmen!
Den var ok och för er som har läst min profil ser ju att jag fullkomligen älskar svensk film! Denna var väl inte en av mina favoriter, men helt klart sevärd. Det är ingen biofilm! Denna filmen laddar du kriminellt hem på din dator (förlåt) eller hyr om du är av den hederliga typen;)

Den får 2 plus av 5 möjliga

4 kommentarer:

  1. hej den filmen e ju asrolig .
    Sorry att jag e så dålig på att svara på sms hittade ditt meddelande nyss synd med festen men det går fler tåg ju och angående den 7 feb så som det ser ut nu kan jag den dagen hahaha
    kram anna virrpanna

    SvaraRadera
  2. Ingen fara med messen, det är lätt att glömma bort! Å va bra att du kan den 7 feb, då blir Isaksson glad, haha;) Vad det gäller festen, så siktar jag in mig på en ny helg snart...man får inte skjuta det för långt framöver för då rinner det ut i sanden:) Virrpanna...ja du är inte den enda, kan jag säga!
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Åh tack för tipset! Den ska jag hyra, har aldrig laddat ner något vet inte ens hur man gör...
    Jag gillar med svensk film! Kram!!

    SvaraRadera
  4. Ja det tycker jag absolut att du ska göra, hyra! Den är nog en trea i alla fall! Jag tog i underkant när jag betygsatte den....Anna har rätt, den är bättre än en två plus, hahaha:)
    Kraaaaam

    SvaraRadera