fredag 28 januari 2011

En helt vanlig dag

Lova är en väldigt bestämd ung dam och vill gärna ha ett finger med i spelet när det gäller kläder. I går plockade jag fram en tröja och ett par byxor, samt ett par sockar! Lova tittade på tröjan och sa
- Nej!
- Jo, men Lova du måste ha kläder på dig!
- Nej!
och så gick hon bort till torkställningen och rev ner en annan tröja
- Den da!
- Ok, ska du ha denna på dig i stället?
- Jaaa!
När sockarna skulle på protesterade hon vilt och drog av dem...jag satte på dem....hon drog av dem, och så här höll det på!
- Lova, man kan inte gå ut utan sockar, det är kallt!
- Bla bla bla (något helt oförståerligt till svar)
- Nu tar vi på sockarna!
Lova går med på min uppmaning och äntligen är sockarna på, yes!
- Mamma, den da!
Lova pekar på en tjockare fleecetröja
- Ja, den kan du få ha under jackan sen när du ska gå ut!
- Boush (Katten Bosse)
- Ska Bosse ha den tycker du?
- Jaaa...Boush!
- Den passar nog inte på Bosse
- Pappa?
- Nej pappa är för stor för Lovas tröja
- Mamma?
- Ska mamma prova den?
Jag försöker och visar tydligt att det inte går. Lova skrattar! Sedan tar hon tröjan och går fram till Bosse och drämmer den i ansiktet på honom
- Nej, Lova...Bosse blir ledsen om du gör så!
Lova skrattar!
Någon minut senare kommer Lova med kängor och mössa på sig och vill att jag ska hjälpa henne med jackan!
Dags för dagis!! Lova bär själv på sin ryggsäck men vägrar sätta den på ryggen!

2 kommentarer: