söndag 23 januari 2011

Söndags-svammel

Vi åkte till Eslöv i förmiddags för där fanns en bil som verkade bra, men nej, den dög inte till Per. Själv kan jag inte säga något om det hela då jag har noll koll på bilar! Efter denna lilla trippen skulle vi ha åkt till syster på fika, men Per var målmedveten. Han skulle hitta en bil....i dag! Väl hemma letade han vidare på Blocket medan jag fixade lite mat till oss. När klockan började närma sig 15 och fikadags hos syster var det bara Lova som fick äran att följa med. Hon åkte med sin mormor och morfar. Per ringde på ytterligare en bil, men där hade inte ägaren tid att träffa oss i dag. På den tredje intressanta bilen hade redan 11 personer hört av sig....på en timme!!! Herregud, den lär nog säljas redan i kväll. Sen gav Per upp, men inte utan att ha ett bokat möte med en säljare i morgon efter jobbet. Så vi får väl se om vi är bilägare i morgon igen! Lova kom hem lagom trött efter mötet med sina kusiner och med choklad på hela sin klänning! Hon ville inte ha någon kvällsmat utan frågade bara efter sin napp. Eftersom klockan var sen eftermiddag tänkte jag att hon kunde få sin napp och då började ögonen rulla. Hon höll på och somna redan kl 18. Det var inte helt ok, så vi aktiverade henne fram till kl 19 och sedan fick hon kojsa. Helgen är över för denna gången och i brist på en bra film så här på söndagskvällen så har jag scannat av nätet efter lite nya vårkläder till mig själv. Nätet är min nya shoppingplats, det har fått ersätta Göteborg eftersom här nere knappast är något att jämföra med Göteborg. Visst åker man en timme in i Småland kommer man till Växjö som är ok eller åker man någon timme söderut och hamnar i Helsingborg, Malmö och så smångingom även Köpenhamn om man är villig att åka lite mer än en timme med tåget....det känns dock lite bökigt! Jag har ju bara åkt fem minuter med spårvagn tidigare eller promenerat för att nå nordstan i Göteborg. Jaja, man kan inte få allt och nu ska jag inte börja lipa över min saknad av Göteborg igen!

I morgon är det ny vecka och nya förpliktelser. Nya samtal som ska ringas, saker som ska kollas upp och så ska jag lämna in tyg till sömerskan igen för att fixa ny gardin till köket. För er som minns, så krympte jag min vita linnegardin i julas. Precis efter jag hade hängt upp den i det nyputsade fönstret till advent öppnade jag en rejält skakad flaska julmust i närheten och ni kan ju tänka er hur den vita väggen och den vita linnegardinen såg ut sen. Jag tvättade den igen och nej, den blir aldrig snygg igen...så nu ska jag ha dit ett mairo-tyg i svart och vitt!

Hoppas ni får en bra start på nya veckan!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni hittar bil snart=) Förstår att du saknar shoppingen som finns här.
    Har man en gång vant sig så...
    Här är en till som krympt linnegardiner, mammas gardiner oooopps=)=)
    Kram vännen min från Sandra=)

    SvaraRadera
  2. Hej Sandris;)Vet du, jag missade Solsidan i går, gaahhh:( Jasså, du har också krympt gardiner, skönt att höra, haha;) Jag bryr mig inte så mycket om bil men det är ganska nice att ha en när man väl behöver
    Kraaam vännen

    SvaraRadera