söndag 16 januari 2011

Lugnet

Det är en lugn söndag, Lova vilar och Per har öppnat verkstaden för andra gången denna helgen. I går ringde någon nödställd stackare som fått en stålvajer i däcket och ägaren bad Per att samtidigt göra en service och laga bromsar. Det blev en jätteoperation! I dag fortsätter Per med den bilen samt en annan som stod inne. Det är väl bra att jobba undan inför veckan för vem vet vad som kommer då? Två bilar står redan på tur! Det verkar rulla på ganska bra, precis efter jul stod det mer eller mindre helt stilla. Vem prioriterar sina bilar då? Det är nog inte många. Alla har använt sina slantar till julklappar och julmat, förmodligen!

Här hemma sitter jag och bloggar, läser artiklar, funderar på vad vi ska äta i kväll och väntar på att liten ska vakna för då ska hon och jag lägga pussel, måla och natta dockan i vagnen! Lägenheten är i desperat behov av en dammsugning och jag av en dusch....men nej, det får vänta! Jag har fått frågan av syster Johanna om jag vill börja med Afrikansk dans, och ja, det kanske vore något? Då får jag både reda på om jag har rytmen i blodet samt om det överhuvudtaget går att rå på kilona som kom i samband med graviditeten.
Dessutom träffar man ju nytt folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar