måndag 17 januari 2011

Sjukstuga!

Här hemma är en viss liten dam hes och gråter när hon hostar, förmodligen gör halsen ganska ont! Runt ögonen har hon grönt klet som fortsätter komma när jag torkar bort det! Min egen hals känns också, men inte mer än när jag vaknar efter en natts sömn! Det är på grund av Lova som vi i dag får hålla oss hemma, inomhus! Eftersom hon höll mig vaken mer eller mindre hela natten och ville ha frukost vid 06 så är jag allt annat än pigg. Nu lite över elva börjar hon kura ihop sig mot min axel och ser lite trött ut, men frågan är om det inte är falskt alarm, för nu är hon på fötterna igen! Jag vet i alla fall vad jag ska göra i dag när hon vilar. Då blir det natti även för mig!

4 kommentarer:

  1. Halloj

    Stackars lilla sessan. Ge henne en krya på dig kram ifrån mig=)
    Elvira hade något sånt sist hon var sjuk
    Så Per får ha öppet även på helger=(
    visst bra ekonomiskt men tråkigt att ni inte får era helger som familj tillsammans=(

    Då har Maria och co åkt nu? Lyckostar! Jag är hemma från jobb i dag, inventeringsdag och jag slapp vara med=) =)
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Lillan och du får krya på er/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Nemen lilla Lova! Är hon också sjuk stackarn! Det är inte kul för alla sjuklingar nu. Känns som alla barn är sjuka på ett eller annat sätt för tillfället.
    Hur har det gått med chokladsoffan?
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Ja överallt är barn sjuka, det räcker med att kolla i de bloggar jag följer;) Det är årstiden som gör det. Vi är mer inomhus och bakterier och virus frodas (enl. en barnläkares ord)Jo, haha, det gick bra med soffan, den är ju av skinn som tur är;) Kraaam

    SvaraRadera