onsdag 19 januari 2011

Nya tapeter och ett par presenter

I dag har syster Josse hälsat på hos mig, vi babblade som systrar i allmänhet och mitt i allt babblande kom vi på att pappa fyller år på fredag. 62 år blir han! Hjärnan gick på högvarv när diskussionen om present kom upp. Smörgåstårta som han älskar, något fint till deras nyrenoverade hall eller arbetskläder? Det blev arbetskläder! Jag och Josse hämtade upp mamma vid jobbet och åkte sedan och handlade ett komplett underställ i ull och en snickaroverall från Fristad, pappas favoritmärke. Tjoff, så var mer än den tänkta tusenlappen spenderad och det får pappsen vara nöjd med. När vi ändå snurrade runt i byn åkte vi inom Colorama och tittade ut tapeter till mamma och pappas hall. Det blev en svart variant med matt yta och glansiga träd som dekoration. Väldigt modern, enkel och stilren! Det kommer bli suveränt syggt tillsammans med det mörka, nästintill svarta klinkergolvet som ligger på plats nu! Dessutom köpte vi takfärgen, vit och matt!

På fredag kommer tapeten som var en beställningsvara och då blir det också kalkonmiddag hemma hos mina föräldrar för att fira pappa på hans dag! På lördag ska jag och Per åka till Kristianstad och se en bio och äta ute! Det ska verkligen bli mysigt att göra något på tu man hand, det var evigheter sedan sist!

6 kommentarer:

  1. Ge systern en kram från mig nästa gång du träffar henne! Kramar till er från mig

    SvaraRadera
  2. Det ska jag absolut göra Janina! Det ska bli så kul att träffa dig den 29e. Josse kommer också en sväng, men kanske inte stannar så länge för hon har lovat gå och kolla på ett band som spelar på puben i Osby! Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Låter som om det blir fint i dina föräldrars hall=)
    Pappa fyllde år förra veckan och då käkade vi svamplasagne.Jättegott=)=)Mamma testar alltid nya recept och detta hade hon hittat i nån tidning! I dag ska Viran till bvc
    Kram Sandra=)

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Låter som att din pappa får en toppenpresent! :-) Vad gulliga ni är som handlar tapet o färg till dem med!
    Härligt med bio och mat på egenhand med mannen, sådant ger energi!
    kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Sv: Jag minns inte helt vad som var i dem tyvärr, men i den lila var det iallafall någon lavendelsmak på "locken" och så någon smaskig fyllning - helt ljuvliga var dem. :-) kram!

    SvaraRadera
  6. Caroline, mamma var också med så hon betalade tapeterna och färgen, hihi;) annars hade det blivit lite väl dyrt för oss!! Jaaa, det ska bli sååå skönt med bio på tu man hand i helgen. Det behöver vi:) Kraaaam

    Carolina, Okidoki:) jag skulle nog ändå inte klarat baka dem,jag är inte köksmästare hihi:) Kraaam

    SvaraRadera