måndag 24 januari 2011

Pappa i fokus


Lova poserar för sin mamma!
I kväll firade vi pappa med en god middag och presenterna lämnades över! Han verkade jättenöjd men var lite konfunderad över att vi tagit hans snickaroverall i en storlek mindre än vanligt. Han förstår inte riktigt hur mycket han har gått ner i vikt, över 20 kilo. Dock börjar han ta sig igen så vi får väl se om han byter den. Efter middagen skulle vi ha kört upp till Alvesta för att titta på en bil, men klockan blev för mycket så vi åkte hem i stället. Per har redan hunnit med och titta på en bil i dag men den var tydligen under all kritik. Det ska bli kul och se hur detta slutar!
Natten till i dag kunde man tro att Lova fått på sig Skalmans sov- och ätarklocka! Hon vaknade varannan-var tredje timme och skulle leka, dricka, äta och jag vet inte vad! När klockan var fyra trodde jag att hon somnat på allvar, men icke! Klockan sex slog hon upp sina blå igen....men då var den lilla busen inte på sitt mest positiva humör om jag säger så. Hon ville inte ha något av det jag erbjöd henne, men ändå pekade hon och sa - Den da! på precis allt hon såg. Hon pekade på min mobil och jag gav henne den, men då kastade hon den all världens väg och vrålskrek. Eehh, någon som vaknat på fel sida kanske? Vi får väl se hur natten blir. Jag förbereder mig på det värsta, men drömmer om och få en 6-7 timmar sammanhängande sömn i alla fall!

4 kommentarer: