onsdag 5 januari 2011

Titta vad jag hittade!

Jag har letat mig halvt fördärvad efter bokstäver som dessa till Lovas dörr som går till hennes rum! Jag vill inte ha vita eller svarta bokstäver som alla andra! Jag ville ha något unikt och snyggt! Här är precis vad jag letat efter. Stabil mdf med snygga tyger. Handgjorda! Priset? Ja för att kunna skriva Lova på hennes dörr får man upp med 700 kronor plus frakten!
Nu sitter jag här och funderar om det är värt pengarna! Vad tycker ni? Jag skulle kunna göra dem själv ellerhur? Med en riktigt fin såg. Frågan är om min pappa har en sådan. Såg ut bokstäver, hitta snygga tyger att klippa till och så klä dem. Kanske ska man vaddera dem också? Ska jag häfta fast tyget på baksidan? Ni som är lite pyssliga och händiga, hjälp!!!

5 kommentarer:

  1. Verkligen jättefina och unika men för det priset skulle jag inte handla men de rika de kan:)Tycker du ska prova göra dom själv först men jag är ingen händig tjej som du vet så jag vet ej hur du gör dom bäst men det verkar du själv ha koll på. Kramkramkram

    SvaraRadera
  2. Ja du Maria, rik och rik. Det är ju en definitionsfråga;)Rik på kreativitet och inredningslusta möjligtvis, hihi;) Jag får nog prova själv ja!! Jag tänker inte lägga de pengarna har jag kommit fram till:)Får väl se om någon vänlig själ vill hjälpa mig med tips om hur de blir bäst. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Det finns stora tjocka bokstäver på Panduro hobby i papp (http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=264562) köp dem och klä dem med tyg så slipper Du allt sågande :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Jannika! Jag har kollat på dem och de blir perfekta för det jag ska göra! Panduro hade ju också jättefina tyger under kategorin Tilda. Jag tror det kommer bli superfint! Enda problemet, med tygerna blev det mycket pengar i alla fall (för det gick inte att köpa mindre en en meter tyg av varje tygrulle). Runt 600 kr med frakten! Till kartong får jag väl använda tyglim när jag ska på med tyget? Så då tillkommer den kostnaden också, haha:) Det är ROLIGARE dock att ha gjort dem själv! Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Om Du har vägarna förbi IKEA så kan Du ju alltid fynda tyg där, där finns det inga krav på att köpa minst en meter ;) Och Du kan ju faktiskt gå ner och kolla i tygbutiken vid TittiBus, för hon har mycket tyger, om hon sen har något snyggt kan Jag tyvärr inte svara på, haha. Hör också med henne i tygbutiken vad Du ska använda för lim, men Jag antar att tyglim är det som gäller. :) Kram!

    SvaraRadera