måndag 3 januari 2011

Trötthet önskas!!

I dag har jag knappt kunnat hålla ögonen öppna av trötthet, jag har haft en till-och-från huvudvärk och det har flimmrat för ögonen. En sådan typisk matthet som man kan känna av precis innan något bryter ut. Dags för en omgång i förkylningens värld, hoppas inte! När jag kom hem somnade jag på soffan innan Lova somnat. Jag minns inte ens när det hände sist, om det någonsin hänt! Per diskade efter middagen (maskinen har gått sönder helt nu), bytte på Lova och nattade henne. Klockan 21.30 vaknade jag av en dröm där jag glömt min väska hos frissan och när jag skulle ringa för att be frisören ta hand om min väska så kom jag på att jag inte hade telefonen - för den låg såklart i väskan!! Drömmen var så verklig att jag reste mig upp och frågade Per efter telefonen. Jag borde lägga mig men nu är jag ju piggelin. Hmm undra varför?

Undra om jag kan tvinga fram lite trötthet genom att läsa bloggar? Det är värt ett försök!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    God fortsättning på det nya året! :-)
    Inte roligt o känna sig hängig... hoppas det går över och inte bryter ut i ngn infektion!
    Att leva i nuet har jag många vänner som har som nyårslöfte. Jag går ju varje v på "mindfullnessgrupp" och där gör vi ju "nuet-övningar". Och det intressanta är inte resultatet, att man verkligen är i nuet, utan att man gör övningen, inte om den "lyckas" vilket många tror i början.
    Nu ska jag trotsa nackvärk, snöoväder och lathet och ta mig en promenad ute i naturen, vilket min sgy uppmanat mig o göra typ et halvår och igår erkände jag för hene att det var ett av mina nyårslöften. Jag har alltid så mkt bra " måsten" för att slippa gå promenader... Exvis plocka undan, göra avslappningsövningar, gå på sjukgymnastik, laga mat osv osv...
    ha en fin dag
    kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! I dag har jag känt mig precis som vanligt, så det var nog bara nåt tillfälligt! En promenad, det gör du rätt i! Jag och kylan är inte bästa vänner och mina promenader blir färre vid denna årstiden. Jag vet inte hur jag ska kunna motivera mig. Var lite inne på att köpa ett motionsband, men vet inte om jag kommer använda det så att det är lönt!! Inte helt fel med sådana övningar, det skulle nog de flesta människor behöva,även jag!
    Kraaam

    SvaraRadera