söndag 13 februari 2011

Fröken Taskig läxar upp Herr Tålamod

Det är söndag förmiddag och jag har precis ätit tre knäckebröd med bara smör, ett rött äpple och ett glas Tropicana apelsinjos! I dag skulle finaste Janina ha Gangstar/Barnvänligt-party med både kläder och leksaker för barn hemma hos sig, men tyvärr hade inte försäljaren fått sin kollektion kläder, vilket innebär att det förskjuts framåt.
Lova, även kallad Fröken Taskig, visar katten Bosse, Herr Tålamod, vad som gäller i detta huset. Hon skriker
-Ajaj Bousch, när han gör något han inte får....som och sniffa på hennes leksaker när han går förbi. Eller
- Neeej, när han kommer för nära och hon inte är på humör för att misshandla honom. Livet går alltså sin gilla gång när det gäller dessa två "syskon". Per tittar på film och jag bloggar och tar hand om Lovas docka samtidigt. Dockan behöver nämligen mössan på i bland, i bland ska hon ha napp och i bland ska hon ha sin nappflaska. Lova ger order och jag pysslar om lilla bebisen, som Lova kallar den! Just nu åker dockan i sin rosa vagn. Hon nanar, enligt Lova!

I dag pratar Lova mycket, hon har en pratdag! Treordsmeningar kommer titt som tätt, hon är väldigt duktig! Mamma, akta dig är en vanlig fras! Eller
- Titta där bil, tut, tut!
Både jag och Per får spontana pussar och jag har till och med fått en kram. Hennes små armar runt min hals, det är livet!

3 kommentarer:

  1. Hahahaha lilla pratkvarnen:)

    SvaraRadera
  2. Så härligt det måste vara för er som föräldrar när Lova börjar prata mer och gör söta saker mot er/Kajsa

    SvaraRadera