fredag 25 februari 2011

Snabb uppdatering

All tvätt i korgen är tvättad och hängd på tork, i sängarna har jag bytt sängkläder, jag har ringt ett par viktiga samtal, torkat ur kylskåpet och räknat i hop mina utgifter för denna månaden! Nu är det helg och jag väntar på att Per ska bomma igen verkstan så att vi kan åka och handla mat inför helgen. Risken är att jag får vänta.....och vänta....och vänta lite till, men helst innan 19 ska middagen stå på bordet (inte tacos i dag) I dag bara måste vi hitta på något annat till middag! Jag är sugen på fläskfilé med klyftpotatis, kall sås och grönsallad. Undra om detta får genomslag hos sambon? Ett tag funderade jag på att åka till bokrean i kväll, men när jag hörde att Cult design har stor utförsäljning här i byn så får bokrean vänta! Jag behöver nya krukor till vardagsrummet. Två vita låga krukor är det som behövs, till orkidéer.

Jag måste ge mig av!

2 kommentarer:

  1. Du är den mest effektiva person jag känner
    och jag hatar dig;)Hur orkar du?
    Kramkramkram din avundsjuka vän Maria

    SvaraRadera
  2. Men sweetie då...

    Tur för dig att jag vet att du skämtar, hihi;) Vaddå effektiv förresten? Var någonstans? Jag är så oeffektiv i bland så du anar inte det. Sitter här i soffan med laptopen i knät och slö-läser på bloggar....eller ser nån B-film på tv (som nu tex) Nej du Maria, du är säkert minst lika effektiv som jag om du tänker efter, du har dessutom två busungar att hålla reda på, jag har bara en!!
    Kram

    SvaraRadera