fredag 25 mars 2011

Dag 5


En gammal bild!
Det var svårt att hitta en gammal bild eftersom jag inte lagt över gamla bilder i datorn, men här är en av de äldsta jag kunde hitta. Den är cirka 10 år gammal och föreställer min och min fd sambos hund Max. En fin kille som lever än i dag tillsammans med ett pensionärspar. Jag tror att han är 12 år gammal. Vi placerade om honom när vi separerade. Vi hade inte samma tid för hunden och bytte vårt stora hem mot två mindre lägenheter. Det var ett jobbigt beslut, men jag tror det var det bästa beslutet - för Max. Min fd sambo besökte honom i hans hem för inte så länge sedan! Han hade det bra och hade lagt på sig rejält vilket gamla labradorer lätt gör. Det var roligt att få höra att han fortfarande lever och har det bra, att han är älskad och ett fint sällskap.

2 kommentarer:

  1. Lilla vovsingen skönt att veta att han kom till ett bra ställe och har det bra

    SvaraRadera
  2. Ja exakt, det gör så mycket för ens dåliga samvete som ändå ligger där och gnager i bakgrunden. Vi hade ju tagit på oss att ta hand om denna hunden och så fungerade det inte....men å andra sidan, det hade varit själviskt att ha honom kvar också eftersom vi inte kunde ge honom ett bra hundliv:)
    Kram

    SvaraRadera