fredag 25 mars 2011

Flytthjälp

I eftermiddag och i kväll har jag hjälpt syster Josse att flytta. Vi bar kartonger, närmare bestämt 23 stycken, upp för två trappor och in i hennes nya lya. När alla kartonger var på plats plockade vi upp sakerna, rengjorde dem och placerade ut dem. Senare i kväll bars de flesta möblerna också in. Per och andra syrrans sambo Kim fick visa vad de gick för och de spännde sina muskler och lyfte möbel efter möbel, en 50 tums platt-tv och två 90 madrasser (dubbelsängen). Min del i det hela var att hålla upp porten, vilket också ska göras! Som inflyttningspresent fick syrran en bal med toalettpapper av mig. Praktiskt, ska det va! Nåja, jag får väl köpa något lite finare åt henne så småningom.

Nu är det fredagkväll igen och i dag dukade vi upp en ostbricka i stället för att göra middag. Det var hårda och mjuka ostar, oliver, vindruvor, paprika, söta och salta kex, melon och till det cider att dricka. Lova gillade att sitta och plocka från ostbrickan. Tyvärr var det mer som plockades just för plockandets skull än vad som åts upp, men hon åt både oliver och mögelost.
Någonting som är negativt med denna typen av mat är att man äter även när man är mätt. Fast eftersom jag tidigare i dag endast ätit två soppor från Nutrilett så kunde jag få unna mig detta en fredagkväll kände jag!

Nu sover Lova och jag ska åka bort till syrran igen där hon och vår andra syster yster kämpar med flytten

Ha en fin kväll vänner!

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni har en mysig kväll=)=)
    Det tar på krafterna och flytta men är kul också=) Vi har käkat tacos i kväll er favorit med andra ord=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Kvällen var helt ok i går trots att jag var trött efter flytten. Motionen är väl kanske inte riktigt som den borde. Att bära tungt och gå i trappor samtidigt är tufft men nyttigt! Jag är glad att jag fick hjälpa till:)
    Det var den dagens motion, liksom;)
    Å tacos, I loooooove:)
    Kram vännen

    SvaraRadera
  3. Konditionen, menar jag ju givetvis!!! :)

    SvaraRadera